עובדות מהמרתף: היינות הלבנים של אוסטריה

//עובדות מהמרתף: היינות הלבנים של אוסטריה

עובדות מהמרתף: היינות הלבנים של אוסטריה

תעשיית היין האוסטרית אולי אינה גדולה במונחים בינלאומיים, אבל היא בהחלט מאוד מאוד מצליחה. אחרי מהפכת איכות דרמטית במהלך שנות ה- 90 אין כיום כמעט תפריט יין מכובד בעולם שאינו כולל גם כמה יינות אוסטריים.

אוסטריה אינה עוד גרמניה, ולמרות שלעתים נהוג אולי לחשוב כך תעשיית היין בשתי המדינות שונה למדי. כשני שליש מהכרמים באוסטריה נטועים ענבים לבנים. כאן, פחות או יותר, נגמר הדמיון לגרמניה. הזן הלבן העיקרי הוא הגרונר-ולטלינר שנחשב לזן הענבים הייחודי והמזוהה ביותר עם המדינה, ממנו מפיקים יינות נהדרים שצברו זה מכבר מוניטין רב ברחבי העולם. זנים נפוצים נוספים הם וולשריזלינג, שוירבה, וויסבורגונדר (פינו-בלאן), מולר-טורגאו ועוד. גם מקומם של הזנים הבינלאומיים כמו ריזלינג, שרדונה, סוביניון בלאן ואחרים לא נפקד אבל הללו נטועים בכמויות קטנות יחסית.

אזורי היין של אוסטריה מרוכזים בעיקר במזרח המדינה. אזור Lower Austria כולל כמה מתתי האזורים המפורסמים של המדינה כמו ווכאו, קמפטל, וקרמסטל. אזור בורגנלנד הסמוך לגבול הונגריה נחשב לכוכב העולה ומצטיין בחדשנות ומקוריות בכל הקשור לזני ענבים ולשיטות ייצור. אזור מעניין נוסף הוא עיר הבירה, וינה. כ- 6,000 דונם כרמים נושקים ממש לשכונות העיר. למרות המיקום הצפוני (מקביל פחות או יותר לבורגונדי בצרפת) והחורפים הקרים, נהנית מזרח אוסטריה מקיץ חם יחסית ומאקלים ייחודי ושונה למדי מזה של גרמניה. התוצאה היא יינות לבנים נהדרים שמשלבים עושר ומרכבות עם רעננות ואיזון מצוין. בשתי מילים: שווה לנסות. בשלוש מילים: ממש שווה לנסות !!!

 

המלצת יין – קראכר גרונר ולטלינר

אי אפשר לדבר על אוסטריה בלי גרונר ולטלינר – הזן הלאומי של המדינה, ובלי יקב קראכר – אחד היקבים הטובים והמפורסמים שלה. הגרונר של קראכר נוצר כחלק מפרוייקט שיתוף פעולה בין גרהרד קראכר לחברו אלדו שום (Sohm), סומלייה אוסטרי בעל שם עולמי שחי ועובד בניו-יורק. התשוקה העזה ליין טוב ולאוכל טוב חיברה בין השנים עוד בזמן שגרהרד היה עוזר היינן של אביו. היין מופק מגפנים בוגרות וחלקו תסס במכלי עץ גדולים והוא דוגמא נהדרת לזן הענבים הייחודי. זהו יין לבן של אוכל, עדין מאוד, מורכב ומאוד מאוזן.

 

יוני לבן בשקד

באופן לא מפתיע אנו מקדישים את חודש יוני ליינות הלבנים. הקיץ שבפתח והאהבה הגדולה שלנו ללבנים עושים לנו את זה. עושה רושם שהיינות הלבנים מתחילים לאחרונה לקבל את תשומת הלב לה הם כל כך ראויים גם בארץ. במהלך חודש יוני נעלה כתבות, תכנים והמלצות הקשורים ליינות לבנים ונקיים טעימות של יינות לבנים בחנויות ברחבי הארץ. אז שיהיה לכולם יוני לבן מרענן ומוצלח.

 

 

2018-02-27T09:29:54+00:00יוני 13, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering