עובדות מהמרתף: האזורים הפחות מוכרים של ספרד

//עובדות מהמרתף: האזורים הפחות מוכרים של ספרד

עובדות מהמרתף: האזורים הפחות מוכרים של ספרד

עובדות מהמרתף: האזורים הפחות מוכרים של ספרד

את ריוחה כולם כבר מכירים. אבל ספרד מציעה עוד לא מעט אזורי יין מרתקים שמציעים יינות מעולים. קבלו הצצה לאזורי היין הפחות מוכרים של המדינה

 

ספרד הינה אחת מיצרניות היין הגדולות והאיכותיות בעולם והיינות שלה מככבים על מדפי ותפריטי היין מסביב לגלובוס. היינות הספרדיים ידועים גם ככאלו המעניקים תמורה מעולה למחירם. יחד עם זאת אזורי היין שלה מוכרים פחות מאלו של צרפת ואיטליה, ומלבד אזור ריוחה המפורסם קיימים עוד אזורים רבים אשר מייצרים יינות מעולים שבהחלט שווה לעשות עימם היכרות. כמו באיטליה וצרפת גם כאן ישנה מערכת אפלסיונים המעניקה ליינות שמות מוגנים בחוק המחייבים את היצרנים לעמוד בתקנות הכוללות גבולות גיאוגרפיים, זני ענבים ושיטות יצור.

ריברה דל דוארו

קשה אולי להאמין אבל אזור ריברה דל דוארו החל לתפוס לעצמו מקום מרכזי וחשוב בתעשיית היין העולמית רק מאמצע שנות ה- 80. כיום נחשב אזור היין הנהדר הזה כאחד הטובים בספרד (יש שיגידו שאפילו הטוב מכולם) ואחד המבוקשים בעולם. רבים מהיקבים הכוכבים הגדולים של ספרד ממוקמים כאן. זן הענבים העיקרי הוא הטמפרניו שידוע כאן גם בשם טינטו-פינו. אלחנדרו פרננדס היה מחלוצי האזור ונחשב לשגריר שלו בעולם. יקב פסקרה היה הראשון שלו כאן ואחריו הצטרף גם יקב קונדדו דה האזה, שניהם נחשבים מהטובים והידועים בין יקבי ריברה דל דוארו.

 

רואדה

במרחק לא רב מריברה דל דוארו נהנה אזור רואדה מאקלים קריר יחסית ומתאים במיוחד לזני ענבים לבנים. הזן החשוב של האזור הוא הוורדחו המתאפיין ביינות ארומטיים ורעננים שמזכירים לעיתים סוביניון בלאן. גם הסוביניון בלאן עצמו נטוע כאן בכמויות לא מבוטלות (הודות ליקב מרקז דה ריסקאל שהיה הראשון לעשות זאת) ולצידם ויורה, פלומינו ואחרים.

 

פריוראט ומונטסאנט 

פריורט, אזור היין הנחשב ביותר בקטלוניה ואחד הנחשבים בספרד כולה הוא כוכב צעיר יחסית. מספר יזמים נמרצים ביניהם רנה ברבייר מיקב קלו מוגדור ולואי פרס מיקב מאס מרטינט שהאמינו בפוטנציאל של האזור חידשו בשנות ה- 80 את תעשיית היין הכמעט נשכחת שלו. זני הענבים העיקריים הם גרנאש וקריניאן אליהם מצטרפים לעיתים גם קברנה סוביניון, מרלו וסירה. האזור חם וסלעי, הגידול מאתגר היבולים קטנטנים והתוצאה היא יינות עוצמתיים מאוד ומרוכזים שהטובים שבהם מפגינים איזון מצוין ואיכויות גבוהות במיוחד. לא פלא שחברי חבורת המייסדים הפכו במהרה לכוכבי על בתעשיית היין העולמית. מונטסאנט הוא אזור הצמוד לפריורט ועוטף אותו בכמעט 360 מעלות. תנאי האקלים וזני הענבים ואופי היינות דומים והמחירים עדיין נוחים יותר. כאן הקימו הזוג שרה פרז (ביתו של לואי פרז) ורנה ברבייר ג'וניור (בנו של רנה ברבייר) את יקב ונוס לה אוניברסל בו הם מייצרים את הדידו האדום, הלבן והרוזה הייחודיים שלהם.

 

ראיאס באייסאס

אזור ראיאס באיסאס ממוקם על חוף האוקיינוס האטלנטי בגאליסיה, בפינה הצפון מערבית המרוחקת של ספרד. זהו הבית של האלבריניו, זן הענבים הלבן שהפך זה מכבר לטרנדי בעולם. היינות ארומטיים למדי ורעננים ולעיתים קרובות בעלי יכולת התיישנות מפתיעה. כמו רבים מיקבי ספרד מרטין קודאס הוא קואופרטיב קטן שנוסד על ידי קבוצת כורמים כדי להתמודד ביחד עם האתגרים הכלכליים והפוליטיים שידעה ספרד במהלך ההיסטוריה. כיום הוא מייצא יינות איכותיים לכ- 40 מדינות ברחבי העולם ובראשם יינות אלבריניו נהדרים בהם הוא מתמחה.

 

טורו

ממוקם מערבית לרואדה ולריברה דל דוארו בהמשך נהר הדוארו. במשך שנים רבות היה נחשב אזור טורו כספק של יינות אדומים פשוטים וזולים. בעשורים האחרונים בעקבות השקעות גדולות וכניסת יצרנים חדשים הפך טורו לאחד האזורים הטובים, הטרנדיים והמבוקשים של ספרד. זן הענבים העיקרי הוא הטמפרניו, הידוע כאן בשמו טינטה דה טורו. יקב מקינה אי טבלה הוא דוגמא מצוינת למה שקורה היום בטורו. יקב משפחתי צעיר שנולד מתוך תשוקה עצומה ליין. היקב מייצר את היינות שלו על פי העקרונות הטבעיים מתוך כבוד עצום לקרקע ולמקום ממנו הם מגיעים.

2022-07-11T10:27:01+00:00יולי 11, 2022|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering