עובדות מהמרתף: אזורים לבנים

//עובדות מהמרתף: אזורים לבנים

עובדות מהמרתף: אזורים לבנים

אנחנו מתים על יינות לבנים והקיץ שבפתח עושה לנו חשק לעוד ועוד מהם. לקראת חג שבועות קבלו סקירה קצרה של כמה אזורי יין משובחים שמתמחים ביינות לבנים נהדרים.

יינות לבנים הם נפלאים ולא רק בקיץ. הם מעודנים, מורכבים והטובים שבהם מספקים חוויית שתייה נהדרת. הם רגישים בייצור, אינם סלחניים לטעויות ודורשים תשומת לב מרבית מהיינן. כל ארצות היין בעולם מייצרות גם יינות לבנים אבל אזורים אחדים מתמחים בכך ומתבלטים ביינות לבנים באיכויות יוצאות דופן. הנה כמה מהם:

 

בורגון

רבים מחובבי היין בעולם יעידו שלאי בודד ייקחו איתם רק בורגון לבן. זהו לבטח אחד האזורים הלבנים היוקרתיים והמשובחים ביותר. זן הענבים הוא כמובן השרדונה והיינות הטובים, במיוחד אלו מהכרמים המסווגים כפרמייר או גרנד קרו מציגים מורכבות נפלאה ואכויות יוצאן דופן. שמות של כפרים כמו פוליני מונרשה, שסאן מונראשה, מרסו או שאבלי עושים את זה ובגדול לכל חובב יין בעולם. היינות מהכפרים הדרומיים יותר בעלי אופי מלא ועשיר ואילו היינות משאבלי רעננים וארומאטיים.

המלצת יין: לואי ז'אדו, בורגון שרדונה

 

עמק הלואר

הלואר הוא הנהר הארוך בצרפת ולאורכו אזורי יין רבים וסגנונות שונים. אזור העיירה סנסר שבמזרח העמק מתמחה בסוביניון-בלאן ממנו מייצרים כאן יינות ארומטיים נהדרים שהפכו מודל עולמי לזן הענבים הפופולרי. בסמוך לסנסר מייצרים מאותו זן ענבים גם את יינות הפואי-פומה בעלי האופי המאוד דומה.

המלצת יין: דומיין דה לה רוסיניון, סנסר

 

 

אלזאס

עוד אזור צרפתי נהדר שמתמחה ביינות לבנים ממספר זני ענבים ובמגוון סגננות – מיינות יבשים ועד יינות קינוח מתוקים נפלאים. מרבית היינות כאן זניים וזני הענבים העיקריים הם ריזלינג, גוורצטרמינר, פינו בלאן ופינו גרh ומוסקט.

המלצת יין: הוגל, ג'נטיל

 

 

 

עמק המוזל

עמק המוזל בגרמניה הוא אזור משובח שמתמחה בזן הריזלינג. האקלים הקר מביא ליינות בעלי ריכוז אלכוהול נמוך יחסית, חמיצות גבוהה יחסית ואיכות מעולה אבסולוטית. הטובים שביינות הריזלינג מהמוזל יכולים להתיישן אפילו עשרות שנים.

המלצת יין: מרקוס מוליטור, ריזלינג האוס קלוסטרברג

 

 

ראיאס באייסאס

הפינה הכי צפון מערבית של ספרד באזור גאליסיה היא ממלכת האלבריניו, זן הענבים הצנוע שהפך בין לילה כמעט לטרנד עולמי. אלו הם יינות לבנים מקסימים, רעננים ומהנים ביותר שהולכים נהדר עם מאכלי הים הנפלאים שמאפיינים את האזור.

המלצת יין: מרטין קודאס אלבריניו

 

 

סנטוריני

האי סנטוריני ביוון הוא הבית של האסירטיקו – זן הענבים הלבן המקומי. הזן הייחודי יודע לשמור על רעננות רבה, אופי מרתק וארומאטיות נהדרת גם בתנאים הקשוחים של הקיץ הים-תיכוני על האי הגעשי.

המלצת יין: אסטייט ארגירוס, אסירטיקו

 

2022-05-16T11:11:46+00:00מאי 16, 2022|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering