עובדות מהמרתף: מאיפה מגיע הצבע? שיטות לייצור יינות רוזה

//עובדות מהמרתף: מאיפה מגיע הצבע? שיטות לייצור יינות רוזה

עובדות מהמרתף: מאיפה מגיע הצבע? שיטות לייצור יינות רוזה

כידוע לכולם מקור הצבע של היינות האדומים (כמו גם מאפיינים רבים נוספים) הינו בקליפות הענבים האדומים ולא בתירוש עצמו. בייצור יינות רוזה מנצלים עובדה זאת, לכן תמיד לפחות חלק מהיין מופק מזני ענבים אדומים. העיקרון אומר שככל שהמגע של התירוש עם הקליפות ארוך יותר כך נקבל יותר צבע ואופי אדום ביין. הנה 5 (וחצי) שיטות לייצור יינות רוזה:

1) השריה (MACERATION) – השיטה הקלאסית. ריסוק והשריה קצרה של ענבים אדומים והפרדה מהירה של התירוש מהקליפות. משך ההשריה של הקליפות קובע את עוצמת הצבע של היין. היינות המתקבלים הינם בעלי אופי קל ומרענן מאוד, לרוב בריכוז אלכוהול נמוך יחסית.

2) דימום (SAIGNÉE, BLEEDING) – שם לא הכי מוצלח לשיטה פשוטה ומאוד מקובלת. ריקון של מעט תירוש ממיכל תסיסה של יין אדום. על ידי כך יוצרים יחס גדול יותר של קליפות/מיץ שמעשיר יינות אדומים שזקוקים לכך, ומהתירוש הוורוד שהתקבל מייצרים רוזה ארומאטי ועשיר בעל אחוז כוהל גבוה יחסית.

3) סחיטה ישירה (VIN GRIS) – סחיטה ישירה ללא ריסוק של ענבים אדומים והפרדה מהירה מהקליפות יוצרת יינות רוזה עדינים מאוד בעלי גוון ורוד עדין מאוד. סוג של יין לבן עם נגיעות צבע ורודות. שיטה מקובלת מאוד בצרפת ליצירת יינות רוזה מרעננים נהדרים.

4) ערבוב (BLENDING) – ערבוב של מעט יין אדום עם יין לבן יוצר יינות רוזה בעלי אופי שונה מאלו המיוצרים על ידי השריה. שיטה זו איננה מאוד מקובלת אם כי בהחלט אפשרית. דווקא מרבית השמפניות הוורודות הכל כך יוקרתיות מיוצרות בדיוק כך. אבל שמפניה  כידוע, אוהבת תמיד להיות יוצאת דופן.

5) סינון דרך פחם פעיל – שיטה מאוד טכנית ולא מקובלת, אם כי אפשרית (במיוחד להצלת יינות בעייתיים). סינון של יין אדום דרך פחם פעיל יוצר יינות רוזה בעלי גוון (ובמידה רבה גם טעם) חיוור. מה שנקרא – לא בבית ספרנו.

½5) שילוב של כמה שיטות ביחד – לא שיטה בפני עצמה אלא שילוב של כמה שיטות ביחד. יצירת בלנד מיינות שיוצרו ביותר מאחת מהשיטות הנ"ל, אם על מנת לייצר יין אחד בנפח גדול יותר או כדי ליצור יין מעניין ומורכב יותר מאשר כל אחד מחלקיו בנפרד.

המלצות ורודות מבית שקד

לה ז'אמל סנסו רוזה: רוזה ים-תיכוני מקסים מסדרת היינות המעולים של לה-ז'אמל מדרום צרפת.יבש, עדין ומאוד מרענן. כמו כל היינות בסדרה גם הרוזה מהווה תמורה מעולה למחירו הנוח. לפרטים נוספים על היין לחצו כאן

לה ז'אמל

 

מירבאל רוזה: הרוזה הנוצץ והמאוד איכותי של משפחת היין פרין בשיתוף עם הזוג בה"מלכותי" בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי. רוזה פרובנסאלי קלאסי נהדר שזוכה באופן קבוע לציונים מעולים ממבקרי היין החשובים בעולם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

1843

וילה וולף רוזה: רוזה נהדר של ארנסט לוסן – יצרן היין המהולל מגרמניה. מיוצר מענבי פינו נואר באחוזת וילה וולף, היקב של לוסן באזור הפפאלץ. לפרטים נוספים לחצן כאן.

2312

 

בלו נאן פינק: יין הרוזה המוצלח של מותג היין הסופר מצליח בלו נאן. כל מה שאנחנו מבקשים מבלו נאן רק בורוד. מתיקות נעימה, ארומאטיות נהדרת, רעננות טובה ואיכות גבוהה. לפרטים נוספים על היין לחצו כאן.

2301

 

לצפיה בכל יינות הרוזה בקטלוג שקד לחצו כאן

 

 

2018-08-21T11:05:26+00:00אוגוסט 14, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering