עובדות מהמרתף: זנים אדומים "לא קונבנציונאליים"

//עובדות מהמרתף: זנים אדומים "לא קונבנציונאליים"

עובדות מהמרתף: זנים אדומים "לא קונבנציונאליים"

הקברנה סוביניון הוא ככל הנראה המלך הבלתי מעורער של זני הענבים האדומים וישאר כזה לפחות בעתיד הנראה לעין. אבל, וזה אבל גדול, יש עוד רבים וטובים שכדאי מאוד מאוד להכיר. הנה כמה המלצות לזנים אדומים קצת פחות מוכרים וליינות מעניינים שכדאי לטעום.

קרמנר – זן ענבים איכותי עם סיפור חיים קצת מסובך. הוא מזוהה בעיקר עם צ'ילה אבל מקורו באזור בורדו בצרפת. מבורדו הוא נדד עם המהגרים לדרום אמריקה עוד לפני מגפת הפילוקסרה שהשמידה את מרבית הכרמים באירופה בסוף המאה ה- 19. עד לא כל כך מזמן הוא זוהה שם בכלל כ"מרלו עם אופי קצת אחר" ורק בדיקות גנטיות במהלך שנות ה- 90 גילו את זהותו האמתית והפכו אותו לכוכב האדום של צ'ילה.

המלצת יין: קונצ'ה אי טורו, קסילרו דל דיאבלו קרמנר (צ'ילה)

 

מלבק – עוד זן שמזוהה כיום בעיקר עם ארגנטינה אבל מקורו בצרפת, באזור קאהור שבדרום מערב המדינה. בעבר היה נטוע גם באזור בורדו הסמוך אבל כמעט ונעלם ממפת הכרמים שם. צובר פופולאריות רבה בעולם ומפיק יינות אדומים נהדרים. המלבקים של קאהור שונים מאלו של דרום אמריקה ומומלץ מאוד לערוך עימם היכרות.

המלצת יין: שאטו לגרזט, פרפל מלבק (קאהור, צרפת)

 

נביולו – זן גדול של אזור יין מהולל – פיימונטה בצפון איטליה. זן ענבים מפונק למדי שמתקשה להגיע לתוצאות מרגשות באזורים אחרים, אבל במגרש הביתי שלו הוא המלך. ואיזה מלך. יינות עם אופי מרתק וקצת שונה. היינות הגדולים של האזור, הברולו והברברסקו, יכולים להיות יקרים למדי, אבל הנה המלצה לנביולו אופייני ואיכותי במחיר שפוי למדי.

המלצת יין: פרודוטורי דל ברברסקו, לנגה נביולו (פיימונטה, איטליה)

 

סנג'יובזה – הזן המפונק של טוסקנה אחראי על כמה מהיינות המפורסמים בעולם כמו הקיאנטי והברונלו. יינות נהדרים לא קלים מידי ולא כבדים מידי, בדיוק באמצע, במקום טוב. שילובים טוסקניים מודרניים מרתקים בינו לבין זנים בינלאומיים מוכרים כמו הקברנה סוביניון והמרלו זכו לכינוי סופר-טוסקן ויוצרים יינות מעולים ששווה מאוד להכיר.

המלצת יין: טומאסי, פוג'יו אל טופו רומפיקולו (טוסקנה, איטליה)

 

גרנאש – זן אדום מקסים עם עבר קצת בעייתי בארץ הקודש. נפוץ בדרום צרפת ובעיקר באזור עמק הרון שם הוא אחראי (יחד עם הסירה, המורבדר ואחרים) על היינות הנפלאים של הקוט דו רון ועל היינות היוקרתיים של שאטונף דו פאפ. נפוץ גם בספרד בשם גרנצ'ה. לאחרונה מעורר עניין רב בעולם. סדרת היינות המוצלחת של לה ז'אמל מאפשרת להתנסות בו כיין זני.

המלצת יין: לה ז'אמל גרנאש (דרום צרפת)

 

מרסלן – הצעיר שבחבורה. הכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש שניטעה לראשונה בצרפת בשנת 1961. המטרה היתה ליצור זן איכותי שמתאים לאזור אקלים חם יחסית. התוצאות הטובות הביאו לקליטה יפה של הזן בתעשיית היין והפצתו בעולם. יקב רקנאטי הינו חלוץ המרסלן בארץ והוא הפך לאחד היינות המוצלחים בסדרת רזרב.

המלצת יין: רקנאטי מרסלן רזרב (ישראל)

 

 

2016-10-30T16:18:37+00:00אוקטובר 30, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering