עובדות מהמרתף: דברים שרצית לדעת על קאווה ולא העזת לשאול

//עובדות מהמרתף: דברים שרצית לדעת על קאווה ולא העזת לשאול

עובדות מהמרתף: דברים שרצית לדעת על קאווה ולא העזת לשאול

לכבוד הסילבסטר ועונת היינות המבעבעים הנה כמה עובדות על קאווה, היין המבעבע הספרדי הפופולארי

  • קאווה הוא שם מותג השמור בחוק ליינות מבעבעים ספרדים. השם קאווה (Cava, מרתף בספרדית) ניתן להם לאחר חתימת האמנות הבינלאומיות שמנעו שימוש בשם שמפניה ליינות מבעבעים שאינם מאזור שמפאן בצרפת.

  • קאווה אינו שם של אזור וייצור הקאווה אינו מוגבל לאזור גיאוגרפי ספציפי אחד. למרות זאת מרבית הקאוות (כ- 95% מהן) מיוצרות באזור פנדס בקטלוניה. קאווה מיוצרת גם בארגון, קסטייה לאון, נבארה, ריוחה ועוד.

  • על פי החוק הספרדי קאווה חייבת להיות מיוצרת בשיטה המסורתית הכוללת תסיסה שניה בבקבוק, ממש כמו בשמפאן. למרות זאת מרבית הקאוות אינן יקרות. המיכון והאוטומציה המשוכללים, היעילות הרבה, תקופת התיישנות קצרה יותר בבקבוק והמותג הצנוע יותר מאפשרים לה להימכר במחירים נוחים בהרבה. בזכות עובדה זו הפכה הקאווה להצלחה אדירה בכל העולם.

  • קאווה יכולה להופיע בגרסה לבנה או ורודה (רוזה), יבשה (Brut) או חצי יבשה (Semi seco). זן הענבים העיקרי המשמש לייצור הקאווה הוא המקבאו (ויורה) לצד זנים מותרים רבים נוספים כמו פרייאדה, קסארלו, שרדונה, פינו נואר, קברנה סוביניון, גרנאש ואחרים. כמו בשמפאן, קאווה רוזה מיוצרת לרוב מערבוב של זנים לבנים ואדומים.

  • חברת שקד מפיצה בארץ את הקאוות הפופולאריות ג'ום סרה (כשר) וגראן ליוונזה (יבשות וחצי יבשות) ואת הקאוות הייחודיות של יקב פאוסטינו מאזור ריוחה (ברוט וברוט רוזה).

 

חג חנוכה שמח ושנה אזרחית טובה לכולם

shutterstock_151945382

 

2018-08-21T11:05:20+00:00דצמבר 26, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering