עובדות מהמרתף: זני הענבים של ארצות הברית

//עובדות מהמרתף: זני הענבים של ארצות הברית

עובדות מהמרתף: זני הענבים של ארצות הברית

ארצות הברית של אמריקה היא אחת מיצרניות היין הגדולות והאיכותיות בעולם. מגדלים ומיצרים בה יינות מכל זני הענבים הבינלאומיים המוכרים וגם מאלו הפחות מוכרים. בכל זאת הנה כמה מזני הענבים הבולטים והמעניינים של צפון אמריקה:

קברנה סוביניון: מלך האדומים, הזן של רוב היינות הגדולים והמפורסמים של ארצות הברית של אמריקה. הוא גדל בהצלחה כמעט בכל אזורי היין אבל התפרסם במיוחד בעמק נאפה בקליפורניה שם מייצרים ממנו רבים מהאייקונים המפורסמים (והיקרים) ביותר של המדינה.

שרדונה: אם הקברנה-סוביניון הוא מלך האדומים אז השרדונה הוא ללא ספק המלך (או המלכה) של הלבנים. האמריקאים אוהבים מאוד ליישן אותו בחביות אלון ולייצר ממנו יינות לבנים גדולים, רחבים ומרשימים.

זינפנדל: הזן הכי אמריקאי שיש ידוע גם בשמו האיטלקי פרימיטבו. נפוץ מאוד בקליפרניה שם הוא מהווה מעל 10% משטח הכרמים. מייצרים ממנו (במיוחד מגפנים מבוגרות) יינות אדומים עשירים מאוד, מרוכזים ומאוד מרשימים. גרסת הרוזה הורודה והקלילה שלו מכונה באמריקאית זינפנדל לבן (White Zinfandel) והיא אחד היינות הפופלאריים ביותר בארצות הברית.

סירה:  זן הסירה (שיראז) שמקורו בעמק הרון בצרפת הגיע לארה"ב כבר בסוף המאה ה- 19 אבל את צעדיו הממשיים הראשונים עשה בקליפורניה בשנות ה- 70. הוא קודם אז על ידי קבוצת ייננים שהיתה ידועה בכינוי Rhône Rangers . עד מהרה הוא תפס לעצמו מקום של כבוד בתעשייה והפך לזן ענבים חשוב ונחשב בקליפורניה כמו גם במדינות אחרות ברחבי ארצות הברית.

פטיט סירה: נטוע אמנם בשטחים מצומצמים יחסית אבל בכל זאת אחד הזנים היותר המעניינים של צפון אמריקה. שמו הצרפתי הוא דוריף. מייצר יינות בעלי צבע שחור כמעט והמון כוח ועוצמה, במיוחד מגפנים בוגרות. הפטיט סירה אינו מאוד נפוץ בעולם הגדול ולכן מאוד ייחודי ומעניין. ההיכרות הטובה שיש לנו איתו כאן בישראל הופכת את הדוגמאות האמריקאיות למעניינות אפילו יותר.

 

 בוגל אסנשיאל

המלצת יין: בוגל אסנשייאל – ליהנות מכל העולמות

האסנשיאל של יקב בוגל הוא בלנד קליפורני המבוסס על ענבי זינפנדל, סירה, קברנה-סוביניון ופטיט-סירה. זהו יין עשיר ומרוכז שמייצג נאמנה את רוח היקב, את האזור ואת זני הענבים מהם הוא מופק. "התכנית היתה להקים פרוייקט קטן ומעניין" מספרת פטי בוגל על היקב שנוסד בשנת 1978. "בסך בכל גדלנו ביחד עם הביקוש". סוד ההצלחה של יקב בוגל, שמטפח כיום כ 6,500 דונם כרמים ומייצא את יינותיו לרחבי העולם, הוא בעבודה היומיומית הקשה של בני המשפחה ובהכרה בעובדה שיין טוב נשען קודם כל על טיפול מסור ומקצועי בכרמים. הצליח להם.

 

חודש אמריקה בשקד

חודש יולי בשקד מוקדש ליבשת אמריקה (הצפונית והדרומית). ארצות-הברית, צ'ילה וארגנטינה הן כיום שלוש מיצרניות היין הגדולות והחשובות בעולם. במהלך החודש נציע מבצעי קידום מכירות ונקיים אירועי טעימות של יינות אמריקאים בחנויות ובמסעדות ברחבי הארץ.

 

 

2018-08-21T11:05:29+00:00יולי 5, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering