עובדות מהמרתף: המילון המבעבע המקוצר

//עובדות מהמרתף: המילון המבעבע המקוצר

עובדות מהמרתף: המילון המבעבע המקוצר

שפת היין המבעבע שונה במקצת מזו של היין הרגיל. לכבוד ראש השנה האזרחית, ה"מאני טיים" של היינות המבעבעים, אנו מביאים כאן את המילון המקוצר למונחי יין מבעבע. לחיים

שמפניה – מלכת היינות המבעבעים, המודל לחיקוי. שמפניה מיוצרת אך ורק באזור שמפאן בצרפת ועל פי הכללים הנוקשים של האזור. האיכויות הגבוהות והמותג הנחשק הופכים אותה באופן טבעי גם ליקרה והיוקרתית שביינות המבעבעים. (הצעת יין: שמפניה לואי רודרר)

קאווה – קאווה הוא שם המותג השמור ליינות מבעבעים ספרדים העומדים בקריטריונים שנקבעו בחוק. השם קאווה (cava, מרתף) ניתן להם לאחר חתימת האמנות הבינלאומיות שמנעו שימוש בשם שמפניה למעט באזור שמפיין בצרפת. על פי החוק הספרדי קאווה חייבת להיות מיוצרת בשיטה המסורתית הכוללת תסיסה שניה בבקבוק אך היא אינה מוגבלת לאזור ייצור אחד בלבד. (הצעת יין: קאווה ג'ום סרה)

השיטה המסורתית – שיטת הייצור של אזור שמפאן בצרפת. משתמשים בה עבור המבעבעים האיכותיים ביותר גם באזורים אחרים בעולם. על פי שיטה זו התסיסה השנייה בה "לוכדים" את הבועות מתבצעת בתוך הבקבוק עצמו.

למברוסקו – מבעבע פופולארי ממרכז איטליה המיוצר מזן ענבים בעל שם זהה. לרוב נמכר במחיר שווה לכל נפש. קיים בגרסה לבנה, אדומה או ורודה (רוזה). (הצעת יין: למברוסקו אמרדורי)

פרוסקו – יין מבעבע מהאזורים וונטו ופריולי בצפון איטליה. מיוצר מזן ענבים בשם גלרה (Glera) שהיה ידוע בעבר בשם פרוסקו. (הצעת יין: טומאסי פרוסקו)

ברוט – המונח המקביל ליבש, כלומר יין מבעבע חסר מתיקות. כמעט חסר מתיקות, כי ביינות מבעבעים יבשים עדיין מקובלת ומותרת מתיקות מעט גבוהה מאשר ביין יבש רגיל על מנת לאזן את החמיצות הטבעית הגבוהה.

בלאן דה בלאן – בתרגום מצרפתית: לבן מלבנים, כלומר יין מבעבע המיוצר מענבים לבנים בלבד. באזור שמפאן מדובר על ענבי שרדונה.

בלאן דה נואר –  מבעבע לבן המיוצר מענבים אדומים בלבד (ללא מגע עם הקליפות). באזור שמפאן אלו הם ענבי הזנים פינו נואר ופינו מונייה.

רוזה – יין מבעבע סמוק, כלומר בצבע ורוד. בניגוד ליינות הרוזה הרגילים שמפניה ורודה מיוצרת לרוב מערבוב של יין לבן עם מעט יין אדום. שמפניה ורודה נחשבת יוקרתי וחגיגית במיוחד.

וינטג' – יין מבעבע המיוצר משנת בציר אחת בלבד. מרבית השמפניות הצרפתיות הן בלנד של כמה שנות בציר (N.V. , Non Vintage), ולכן שנת הבציר אינה מצוינת על גבי התווית.

 

 

שנה אזרחית טובה ומוצלחת לכולם !!!

 

2018-08-21T11:05:20+00:00דצמבר 18, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering