עובדות מהמרתף: אלבּריניו (עם בּ)

//עובדות מהמרתף: אלבּריניו (עם בּ)

עובדות מהמרתף: אלבּריניו (עם בּ)

עובדות מהמרתף: אלבּריניו (עם בּ)

לכבוד הגעתם לארץ של יינות מרטין קודאס מספרד הנה כמה מילים על זן הענבים שהפך את היינות של אזור גליסיה למפורסמים ברחבי העולם – האלבּריניו (עם בּ).

האזור

ריאס באייסאס הוא אזור החוף של גליסיה בקצה הצפון מערבי של ספרד. אזור בעל אופי שונה בתכלית מכל יתר ספרד. האקלים הגשום (כ- 1,300 מ"מ גשם בשנה בממוצע), חופי האוקיינוס האטלנטי המרהיבים והנוף הירוק העז מזכירים ארצות אחרות ומפתיעים את מי שמבקר כאן לראשונה. ענף הדיג הוא אחד החשובים כאן והיינות הלבנים מתאימים באופן מושלם למטבח המקומי העשיר במנות מן הים. היין מהווה אף הוא ענף כלכלי חשוב. החל משנות ה- 80 החלו היינות הלבנים של האזור לתפוס תאוצה וכיום הם נחשבים מהטובים והמבוקשים בספרד.

אזור ריאס באייסאס ממוקם בפינה השמאלית העליונה של ספרד

אזור ריאס באייסאס ממוקם בפינה השמאלית העליונה של ספרד

אלבּריניו

אזור ריאס באייסאס מתמחה בזן הענבים אלבּריניו (Albariño) והוא נחשב למרכז העולמי שלו. מעל 90% מהיין באזור מופק מהזן שהפך בשנים האחרונות טרנדי למדי ומבוקש בעולם. האלבּריניו מתאים בצורה מושלמת לאקלים הגשום של האזור ומגיע כאן להבשלה אופטימאלית. צורת הגידול המסורתית שלו ייחודית למדי והגפנים מעוצבות בצורת "סוכה" שמתאימה לפוריות הרבה של הזן. האלבריניו פופולארי גם בפורטוגל הסמוכה שם מבטאים את שמו Alvarinho (עם v). בשנים האחרונות הוא החל ללכוד את תשומת ליבם של מגדלים גם בקליפורניה ובאוסטרליה. הזן מפיק יינות ארומאטיים למדי ומאוד מאוזנים עם אחוז אלכוהול נמוך יחסית. הטובים שבהם בעלי אופי פירותי טהור, נקי ומזוכך ויכולת התיישנות מפתיעה בבקבוק.

גפני אלבריניו בעיצוב "סוכה"

גפני אלבריניו בעיצוב "סוכה"

 

יקב מרטין קודאס

נוסד בשנת 1986 כקואופרטיב של 50 מגדלי ענבים באזור ריאס באייסאס בגליסיה שבפינה הצפונית מערבית של ספרד. למן ההתחלה זכו היינות לאהדה רבה ולהצלחה וכיום הוא נחשב לאחד הטובים באזור. על מנת לעמוד בביקוש הרב רכש היקב כרמים משל עצמו וחתם חוזים ארוכי טווח עם כורמים נוספים תוך הקפדה רבה על כרמים קטנים המעוצבים בצורה המסורתית הייחודית לאזור המכונה "סוכה". היקב מתמחה בזן הענבים הלבן אלבריניו שהפך בשנים האחרונות את היינות של גליסיה למפורסמים ברחבי העולם. ייננית היקב, קטיה אלווארז, מנהלת את ייצור היין משנת 2005. היא בעלת תואר בהנדסה חקלאית ובייננות, וניסיון רב מהעולם ומאזורים נוספים בספרד. אלווארז נחשבת היום לאחת הכוכבות של ענף היין בספרד וזכתה לאחרונה להימנות עם 10 היינניות הטובות בספרד על פי המגזין הבינלאומי Drinks Business. יינות מרטין קודאס נמכרים כיום בלמעלה מארבעים מדינות והם מייצגים בצורה נהדרת את התרבות המיוחדת של גליסיה ואת איכויות היין המיוצר בה.

לחצו על הקישור לפרטים על היינות של מרטין קודאס

 

קטיה אלבארז - הייננית של מרטין קודאס

קטיה אלבארז – הייננית של מרטין קודאס

 

%d7%9e%d7%a8%d7%98%d7%99%d7%9f-%d7%a7%d7%95%d7%93%d7%90%d7%a1

2018-08-21T11:05:14+00:00פברואר 12, 2018|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering