יין לסופ"ש: שאטו דה מיראבל – רוזה של כוכבים

//יין לסופ"ש: שאטו דה מיראבל – רוזה של כוכבים

יין לסופ"ש: שאטו דה מיראבל – רוזה של כוכבים

הרוזה המפורסם והמצליח של צמד הכוכבים בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי בשותפות עם משפחת פרין. בשנת 2008 רכש הזוג הנוצץ את אחוזת הכרמים הפסטורלית שאטו מיראבל בפרובנס שבצרפת וזמן לא רב אחר כך הפך יין הרוזה הנהדר שמיוצר בה לאחד היינות המדוברים ומהמבוקשים בעולם.

סיפור ההצלחה אינו מובן מאליו כפי שאולי נראה במבט ראשון. השמות הנוצצים מהוליווד אינם מזיקים כמובן לשיווק וליחסי הציבור, אבל כדי לייצר יין טוב זה ממש לא מספיק. לשם כך חברו בני הזוג למשפחת פרין, יצרני היין המאוד מפורסמים מדרום עמק הרון, הבעלים (בין היתר) של יקב שאטו דה בוקסטל המהולל משאטונף דו פאפ ועוד מותגי יין נחשבים מהאזור. הפרינים אחראים בעצם על כל מה שקשור ליין, מהטיפול בכרמים וייצור היין ועד שיווקו והפצתו ברחבי העולם.

"זהו איננו יין של סלבס" נוהג לציין מארק פרין על היין שהוא בלנד של הזנים סינסו, גרנאש, סירה והזן הלבן רולה. ואכן זהו רוזה מקסים בעל צבע סלמון חיוור עם איזון מצוין, הרבה רעננות ועידון לצד מורכבות נהדרת. מעיד על כך ציון 90 נקודות לו זכה היין מבציר 2012 וכניסה מרשימה לרשימת ה-TOP 100  של מגזין היין החשוב Wine Spectator. מאז חוזר ומקבל היין ציונים גבוהים מידי בציר. כיאה ליין של כוכבים הוא מגיע בבקבוק ייחודי יפיפה. פרובנס בבקבוק, רוזה שהוא חוויה.

 

פרובנס

ממלכת יינות הרוזה הים-תיכוני של צרפת (ואולי של העולם כולו). הסגנון לרוב יבש ורענן מאוד, בגוון ורוד כתום חיוור ועדין למדי. בשנים האחרונות הפכו כמה מיינות הרוזה האיכותיים של האזור לבון טון עולמי ומותגים אחדים הפכו לאייקונים עולמיים מבוקשים. דוגמאות? מיראבל רוזה, דומיין אוט, וויספרינג אנג'ל ואחרים.

 

018

הבציר בשאטו מיראבל

 

אוגוסט ורוד בשקד

חודש אוגוסט מוקדש ליינות הרוזה. במהלך החודש נקיים אירועי טעימות של יינות רוזה מהארץ ומהעולם בחנויות ובמסעדות ברחבי הארץ. יינות רוזה הם הכי קיציים ומרעננים שיש והחלו לתפוס פופולאריות רבה גם בישראל בתקופה האחרונה. בצדק.

 

 

2018-08-21T11:05:25+00:00אוגוסט 25, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering