עובדות מהמרתף: רונדינלה כבר שתית?

//עובדות מהמרתף: רונדינלה כבר שתית?

עובדות מהמרתף: רונדינלה כבר שתית?

עובדות מהמרתף: רונדינלה כבר שתית?

הקברנה סוביניון הוא ככל הנראה המלך הבלתי מעורער של זני הענבים האדומים. המרלו הפופולארי לא נמצא רחוק מאחוריו וגם הסירה/שיראז כבר ידוע ומוכר לכולם. אבל, וזה אבל גדול, יש עוד זנים אדומים רבים וטובים שמאוד כדאי להכיר. אז הנה כמה המלצות לזנים אדומים קצת פחות מוכרים וליינות מעניינים שממש כדאי לטעום.

 

קורבינה, מולינרה, רונדינלה

שלושת זני הענבים העיקריים של אזור וואלפוליצ'לה בצפון איטליה. האזור הסמוך לעיר ורונה מייצר יינות נהדרים שהתפרסמו בעיקר בזכות שמות המותג (אמרונה, ריפאסו) ושיטות הייצור הייחודיות (ייבוש ענבים חלקי לפני התסיסה) ופחות בזכות זני הענבים. ייבוש הענבים מוסיף ליינות נפח ועומק והפך את האזור לאחד הידועים בעולם היין. טומאסי נחשב לאחד היקבים הידועים והוותיקים באזור.

המלצת יין: טומאסי גראטיציו אפאסימנטו (וונטו, איטליה)

טמפרניו

הזן הכי חשוב של ספרד, יצרנית היין השלישית בגודלה בעולם. יינות ריוחה וריברה דל דוארו הם מהידועים בעולם, ובכל זאת לא רבים יודעים כי הם מבוססים על זן הטמפרניו. למרות כל זאת אינו נטוע כמעט בארצות אחרות בעולם. היינות הספרדיים מעניקים כיום איכויות מעולות במחירים מאוד אטרקטיביים וזו הזדמנות מצוינת לערוך היכרות איתם ועם זן הענבים האדום הנהדר הזה.

המלצת יין: פאוסטינו ריוחה קריאנזה (ספרד)

מלבק 

זן שדווקא צובר לאחרונה לא מעט מעריצים אבל לא רבים יודעים את מקורו האמיתי. הוא מזוהה כיום בעיקר עם ארגנטינה למרות שבמקור מגיע דווקא מצרפת, מאזור קאהור שבדרום מערב המדינה. בעבר היה נטוע גם באזור בורדו הסמוך אבל כמעט ונעלם ממפת הכרמים שם. צובר פופולאריות רבה בעולם ומפיק יינות אדומים נהדרים. המלבקים של קאהור שונים מאלו של דרום אמריקה ומומלץ מאוד לערוך עימם היכרות. שאטו לגרזט הוא אחד היקבים המובילים באזור יפיפה זה.

המלצת יין: שאטו לגרזט, סנייר דה גרזט (קאהור, צרפת)

נביולו 

זן גדול של אזור יין מהולל – פיימונטה בצפון איטליה. נחשב לאציל שבזני הענבים של איטליה. הוא מפונק למדי ומתקשה להגיע לתוצאות מרגשות באזורים אחרים בעולם, אבל במגרש הביתי שלו הוא המלך. ואיזה מלך. יינות עם אופי מרתק וקצת שונה. היינות הגדולים של האזור, הברולו והברברסקו, יכולים להיות יקרים מאוד, אבל הנה המלצה לנביולו אופייני ואיכותי במחיר שפוי למדי.

המלצת יין:  איקארדי, לנגה נביולו (פיימונטה, איטליה)

 

מונטפוליצאנו ד'אברוצו

זן הענבים האדום של אזור אברוצו במרכז איטליה. לא להתבלבל עם העיירה הטוסקנית המפורסמת בעלת השם הזהה (שם זן הענבים הוא סנג'יובזה). יינות מונטפוליצאנו ד'אברוצו הם יינות צנועים, בעלי אופי מלא ומרוכז יחסית, ומעניקים תמורה נהדרת למחירים המאוד סבירים שלהם. יקב טלאמונטי הוא דוגמא נהדרת בדיוק לזה.

המלצת יין: טלאמונטי טרה סאג'י (אברוצו, איטליה)

 

גרנאש

זן אדום מקסים עם עבר קצת בעייתי בארץ. וממש לא בצדק. הוא נפוץ בדרום צרפת ובעיקר באזור עמק הרון שם הוא אחראי (יחד עם הסירה, המורבדר ואחרים) על היינות הנפלאים של הקוט דו רון ועל היינות היוקרתיים של שאטונף דו פאפ. נפוץ גם בספרד בשם גרנצ'ה. לאחרונה מעורר עניין רב בעולם כולו . סדרת היינות המוצלחת של לה ז'אמל מאפשרת להתנסות בו כיין זני מקסים ולא יקר.

המלצת יין: לה ז'אמל גרנאש (דרום צרפת)

 

מרסלאן

הצעיר שבחבורה. הכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש שניטעה לראשונה בצרפת בשנת 1961. המטרה היתה ליצור זן איכותי שמתאים לאזור אקלים חם יחסית. התוצאות הטובות הביאו לקליטה יפה של הזן בתעשיית היין והפצתו בעולם. יקב רקנאטי הינו חלוץ המרסלן בארץ והוא הפך לאחד היינות המוצלחים בסדרת רזרב.

המלצת יין: רקנאטי מרסלאן רזרב (ישראל)

 

 

 

2019-02-20T07:51:16+00:00פברואר 20, 2019|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering