עובדות מהמרתף: לבנים שיסגרו לנו את הקיץ

//עובדות מהמרתף: לבנים שיסגרו לנו את הקיץ

עובדות מהמרתף: לבנים שיסגרו לנו את הקיץ

הנה כמה יינות לבנים מיוחדים ומשובחים ששווה לשתות עוד לפני שקיץ נגמר (ובינינו: אין שום בעיה לשתות גם בסתיו, וגם בחורף)

לכבוד הקיץ שאוטוטו נגמר ולפני שנתחיל להתגעגע אליו בחרנו כמה יינות לבנים מצוינים, מעניינים ולא שגרתיים ששווה לשתות עוד לפני שייגמר (הקיץ). המשותף לכולם: איכות גבוהה ביותר.

 

מרטין קודאס אלבריניו מרייטה, ספרד

זן האלבריניו הפך אחד הטרנדים הלבנים הלוהטים (במובן הקריר של המלה) בעולם היין הלבן. ואם כבר אלבריניו אז ישר מהמקור, מהאזור שמתמחה בזן הענבים המיוחד הזה והפך לאורים והתומים שלו בעולם – ראיאס באייסאס בצפון מערב ספרד. יקב מרטין קודאס מתמחה ביינות אלבריניו ולמעשה זהו זן הענבים היחידי אותו הוא מגדל. המרייטה הוא יין ייחודי ומיוחד בעל ניחוחות של פרי בשל, גוף מלא ועגול לצד רעננות וחמיצות מאזנת. הזדמנות מצוינת, טעימה ולא יקרה להתוודע אל הזן והאופי המקסים שלו. עוד פרטים על היין נמצאים כאן.

 

טלאמונטי פקורינו, איטליה

עוד זן ענבים מיוחד ומעניין, הפעם מאזור אברוצו במזרחה של איטליה. גם כאן מדובר על יין מקסים ולא יקר שמעניק חוויית שתיה מהנה במיוחד עם שפע ניחוחות פרי ופריחה והמון רעננות. קייצי, ארומאטי וכייפי במיוחד. פרטים נוספים על היין נמצאים כאן.

 

 

אסטייט ארגירוס אסירטיקו, יוון

אחת ההפתעות בקטלוג החדש של שקד. יין לבן נפלא, באיכויות יוצאות דופן המופק מענבי הזן אסירטיקו האופייני לאי הגעשי סנטוריני. הגפנים בנות 80 עד 100 שנה והיקב נחשב לאחד הכוכבים הגדולים של יוון. יין שמציג המון רעננות לצד מין מליחות עדינה ומרתקת של ים וטעמים ייחודיים שקשה להסביר. יין לבן באיכות עולמית. נסו אותו עם דגים טריים או מאזטים ולא תצטערו. עוד פרטים על היין נמצאים בקישור כאן.

 

 

רקנאטי מראווי

אחד משלנו. זן המראווי הידוע (נגיד) גם בשם חמדאני הוא זן ענבים ארץ ישראלי עתיק ששימש מאות שנים למאכל ולייצור יין באזורנו. המראווי של רקנאטי מיוצר במסגרת פרוייקט מרתק של חיפוש זנים מקומיים המתאימים לייצור יין. הוא יוצר לראשונה בכמות מזערית בבציר 2014 וזכה להתעניינות רבה בעולם כולו. בבצירים הבאים גדלה מעט הכמות המיוצרת כך שכיום ניתן וכדאי ליהנות מיין איכותי וייחודי במיוחד.  פרטים נוספים על היין נמצאים כאן.

 

קראכר גרונר ולטלינר

הזן הלבן הלאומי של אוסטריה שהפך בשנים האחרונות, ובצדק, לטרנד עולמי. גם בזכות האופי המיוחד שלו וגם בזכות האיכות הנפלאה של היינות האוסטריים. זהו זן מרתק עם אופי ייחודי שדומה אך שונה מכל זן אחר. קראכר הוא יקב משפחתי שנחשב לאחד המובילים היום באוסטריה והגרונר שלו אינו מאכזב. פרטים נוספים על היין

 

 

הוראות הגשה

טוב, לא באמת הוראות אלא כמה פרטים קטנים שאם נקפיד עליהם נהפוך את היין הלבן לטעים ומהנה אפילו יותר.

טמפרטורת הגשת יינות לבנים:

יין לבן מוגש קר, את זה כולם יודעים. אבל ההמלצה שלנו היא לא להגזים עם זה, כלומר, לא להגישו קר מידי. טמפרטורה של 8-12 מעלות (תלוי ביין) תעשה בדרך כלל את העבודה. זה אומר משהו כמו שעתיים – שלוש במקרר. ככה היינות הלבנים מרגישים במיטבם. בכל מקרה זהו לא מדע מדויק והכלל הבסיסי אומר שתמיד עדיף קצת קר מידי מחם מידי. בקיץ, ובמיוחד בחוץ, כדאי לשמור על טמפרטורת ההגשה של היין בשמפניירה – דלי פלסטיק או נירוסטה עם קרח ומים.

 

כוסות ליין לבן:

מה לא נאמר כבר על השפעת הכוס שבאמת אי אפשר להמעיט בחשיבותה. זה נכון כמובן גם לגבי יינות לבנים. כוסות יין לבן הן בעלות מבנה דומה לזה של האדום אך לרוב מעט קטנות יותר. למי שאין כוסות ייעודיות ליין לבן גם כוס יין אדום טובה תעשה את העבודה. ישנם דגמים של כוסות שמתאימים גם ללבן וגם לאדום. מה שלא יהיה מומלץ להקפיד על כוס איכותית ומקצועית עד כמה שניתן.

מה אוכלים עם יין לבן:

האמת, נושא התאמת יין לאוכל הרבה יותר ליבראלי כיום מאשר בעבר ובצדק. עידן החוקים והכללים המדייקים ככל הנראה מאחורינו. ובכל זאת, הכלל הבסיסי אומר שככל שהמנה עדינה יותר כך גם עדיף ללוות אותה ביין עדין יותר, שישתלב ולא ישתלט. לכן אין כמו יין לבן ללוות דגים ומנות מהים, זהו פשוט זיווג מושלם. כך גם לגבי מנות קרות, מזטים/טפאסים ובשרים קרים. יין לבן הוא גם המלווה המושלם לגבינות טובות.

 

2019-08-28T20:20:22+00:00אוגוסט 28, 2019|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering