עובדות מהמרתף: שמפניה ומבעבעים אחרים

//עובדות מהמרתף: שמפניה ומבעבעים אחרים

עובדות מהמרתף: שמפניה ומבעבעים אחרים

עובדות מהמרתף: שמפניה ומבעבעים אחרים

לכבוד עונת המבעבעים שנפתחת הכנו סקירה קצרה על יינות מבעבעים טובים מהעולם וכמה המלצות למבעבעים טובים שלנו בכל קטגוריה.

שמפניה

ללא ספק מלכת היינות המבעבעים. מעמדה כל כך גבוה עד כי השם שמפניה הפך בעיני רבים לשם גנרי עבור יינות מבעבעים בכלל. אבל שמפניה מייצרים אך ורק באזור שמפאן בצרפת ואך ורק על פי הכללים והשיטות המותרים באזור זה. הצרפתים שומרים בקנאות (ובצדק) על מותג העל המבעבע שלהם, ותובעים בלי רחמים כל מי שמעז להשתמש בו בניגוד לחוק. האיכויות כצפוי גבוהות ביותר, המותגים נוצצים והמחירים בהתאם.

המלצת יין: לואי רודרר ברוט פרימר

פאר היצירה. בית לואי רודרר הוא אחד הידועים, הנחשבים והאיכותיים בשמפאן והברוט פרימר לעולם אינה מאכזבת. התיישנות של חלק מהיין בעץ אלון טרם התסיסה השנייה והתיישנות בת 3 שנים בבקבוק אחריה יצרו שמפניה נפלאה, מורכבת ורעננה כאחת. ללא ספק הדבר האמיתי במלוא הדרו.

 

%d7%9c%d7%95%d7%90%d7%99-%d7%a8%d7%95%d7%93%d7%a8%d7%a8

קרמו ד'אלזאס

שמפניה מייצרים כאמור אך ורק באזור שמפאן, אבל כמעט לכל אזור בצרפת יש את המבעבע שלו. השם יהיה לרוב קרמו (Cremant) דה XXX (שם האזור). דוגמאות: קרמו ד'אלזאס, קרמו דה לואר, קרמו דה בורדו ואפילו קרמו דה בורגון. זני הענבים המקומיים ושיטת הייצור המסורתית (תסיסה שניה בבקבוק והתיישנות על משקעי השמרים) הופכת אותם לתחליף ראוי בהחלט המעניק איכויות מצוינות במחירים נוחים בהרבה מאלו של המלכה האם.

המלצת יין: בסטהיים קרמו דה אלזאס ברוט פרמיום

מבעבע נהדר המיוצר בשיטה המסורתית מענבי פינו בלאן ופינו אוקסרוואז מאזור אלזאס בצרפת. כיאה לקרמו משובח מתיישן המבעבע של בסטהיים במשך שנתיים על משקעי השמרים בבקבוק. התוצאה היא יין מקסים בעל בעבוע עדין, מורכבות מצויינת ורעננות נפלאה. פשוט יופי של מבעבע.

 

%d7%91%d7%a1%d7%98%d7%94%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%a7%d7%a8%d7%9e%d7%95

קאווה

עד שנות ה- 70 עוד נקרא היין המבעבע הספרדי בשם הלא מאוד מקורי "שמפניה ספרדית". עם הצטרפותה של ספרד לאמנות הבינלאומיות המגינות על מותגים אזוריים נבחר עבורו השם קאווה. קאווה אינה שם של אזור. לאמיתו של דבר ישנם 8 אזורים בספרד בהם מותר לייצר אותה, למרות שרובה המוחלט (כ- 95%) מיוצר באזור פנדס הסמוך לברצלונה. קאווה מיוצרת אך ורק בשיטה המסורתית הכוללת תסיסה שניה בבקבוק. למרות זאת מחירה לרוב אינו גבוה. לעיתים אפילו זול ממש. האיכויות הגבוהות והמחירים הנוחים הפכו את הקאווה במהרה למותג עולמי מצליח.

המלצת יין: פאוסטינו קאווה רוזה

קאווה איכותית ביותר ומאוד ייחודית המיוצרת באזור ריוחה. כמו בשמפאן, יינות רוזה מבעבעים משדרים יוקרה וחגיגיות מיוחדים והקאווה הוורודה של פאוסטינו אינה יוצאת דופן. היא מיוצרת מענבי גרנאש ומתיישנת מעל שנתיים על משקעי השמרים בבקבוק. בקיצור, קאווה נהדרת שתפתיע אתכם באיכותה הגבוהה (אם אתם עדיין לא מכירים אותה כמובן).

 

%d7%a7%d7%90%d7%95%d7%95%d7%94-%d7%a4%d7%90%d7%95%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%95

פרוסקו

המבעבע האיטלקי המפורסם מיוצר באזורים וונטו ופריולי שבצפון איטליה. זן הענבים העיקרי העיקרי המשמש לייצור הפרוסקו נקרא גלרה (Glera). למרות שחוקי האזור מאפשרים לייצר אותו בשיטת שמפאן, מרבית יינות הפרוסקו מיוצרים בשיטת שרמאט, על פיה מתבצעת התסיסה השנייה במיכל נירוסטה סגור ולא בבקבוק. שיטה זו מאפשרת להוזיל את עלויות הייצור של היין תוך שמירה על איכויות גבוהות. הפרוסקו האיטלקי התפרסם גם כמרכיב בקוקטייל הקלאסי "בליני" (ביחד עם נקטר אפרסקים) ובקוקטייל המאוד פופולארי "שפריץ" (ביחד עם וורמוט, מעט סודה ופלח תפוז או לימון).

המלצת יין: טומאסי, אחוזת פילודורה, פרוסקו

פרוסקו משובח וחגיגי של יקב טומאסי. מיוצר בשיטת שרמאט ממאה אחוז ענבי הזן גלרה. מבעבע מהנה ביותר המציג איכות גבוהה ואיזון מצוין.

 

%d7%98%d7%95%d7%9e%d7%90%d7%a1%d7%99-%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%a1%d7%a7%d7%95

למברוסקו

למברוסקו הוא מבעבע איטלקי המיוצר באזורים אמיליה רומנה ולומברדיה מזן ענבים אדום בעל שם זהה. הלמברוסקו מיוצר במגוון סגנונות (לבן, רוזה ואדום) ובמגוון רמות מתיקות (מיבש ועד מתוק), אם כי הגרסאות המתוקות יותר הפכו לפופולאריות ביותר ולמזוהות עם הקטגוריה. הלמברוסקו הינו זן ענבים פורה למדי מה שמוזיל מאוד את עלויות הייצור ומאפשר למכור את היינות במחירים שווים לכל נפש. תכונות אלו הפכו את הלמברוסקו לאחד המבעבעים הנמכרים בעולם. גם בישראל.

המלצת יין: אמרדורי לבן/אדום/רוזה

יינות מבעבעים מתקתקים, שמחים וטעימים המתאימים לכל אירוע או חגיגה. מעולים לפיקניקים, למסיבות יום-הולדת, לאירועים חגיגיים או סתם כך בלי שום סיבה מיוחדת.

 

%d7%9c%d7%9e%d7%91%d7%a8%d7%95%d7%a1%d7%a7%d7%95

למגוון השמפניות והיינות המבעבעים של שקד לחצו כאן

2018-12-02T07:56:28+00:00דצמבר 2, 2018|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering