עובדות מהמרתף – סיכום שנה

//עובדות מהמרתף – סיכום שנה

עובדות מהמרתף – סיכום שנה

שנת 2020 היתה ללא ספק שונה, מאתגרת ולא צפויה. למרות זאת אנחנו מסיימים אותה בסיפוק ובהצלחה לא מבוטלת. הקורונה היתה ללא ספק הסיפור הגדול של השנה אבל לא היחידי. לקראת סוף השנה קבלו סיכום קצר של מה שעברנו וכמה מהמגמות אותן זיהינו במהלך השנה האחרונה.

 

קורונה

וירוס הקורונה שהגיע לכאן בתחילת חודש מרץ והשפיע על חיי כולנו הוא כמובן הסיפור הגדול של השנה. לשמחתנו היין הוא חלק מענף המזון ולמעט המסעדות, בתי המלון וגני האירועים הוא נשאר פתוח ופעיל במשך כל התקופה. מה שבטוח הוא שחלק גדול ממה שעברנו השנה קשור במגפה. 

 

מעבר לשתיית יין בבית

עוברים לשתיה בבית

סגירת המסעדות וגני האירועים לתקופות ממושכות העבירה חלק גדול מצריכת היין הביתה. הדבר התבטא בצריכת יין מוגברת בחנויות היין וברשתות השיווק. העובדה שלא נסענו השנה לנפוש בחו"ל תרמה גם היא למגמה זו. ליבנו עם המסעדות, בתי המלון אולמות האירועים וכל העסקים שנפגעו השנה בצורה כל כך קשה. אנו מקווים ומאחלים להם שנת 2021 טובה וקלה יותר.

 

קניות אונליין

זו היתה השנה של הקניות ברשת. חנויות יין שהחזיקו אתר פעיל עוד לפני פרוץ המגפה נהנו מכך כבר בתחילת האירוע. חנויות רבות פתחו אתר למכירה באינטרנט במהלך השנה. גם אם חלק מהפעילות המסחרית תחזור לחנויות הפיסיות לאחר החזרה לשגרה, סביר להניח שקניית יין באינטרנט כאן כדי להישאר.

 

געגועים לאירועי יין

שנה ללא תערוכות ופסטיבלים. שנה ללא האירועים בהם אנו פוגשים את קהל הלקוחות שלנו על כוס יין והתערוכות הגדולות בהן אנחנו פוגשים את הספקים והיקבים בחו"ל. בקיצור שנה ללא מפגשים. למדנו להסתדר עם זה, ואפילו טוב, אבל אנחנו מתגעגעים ומקווים להיפגש שוב בהקדם.

 

הרוזה ממשיך להתחזק

הרוזה ממשיך להתחזק. מוז דה מיראבל – יין הדגל היוקרתי והיקר של מיראבל

והיו עוד כמה דברים מלבד הקורונה. למשל המשך התחזקות קטגוריית יינות הרוזה. אם היינו מספרים לכם לפני כמה שנים שיינות רוזה במחיר של 100 ₪ ויותר יהיו להיט גדול הייתם ודאי צוחקים עלינו. אבל מיראבל רוזה הפך להיות מותג מצליח ומבוקש והמכירות שלו גדלות באופן משמעותי משנה לשנה. ולא רק הוא, הביקוש ליינות רוזה טובים הוא כבר עובדה מוגמרת.

 

יינות טבעיים

יינות טבעיים הם תופעה עולמית שיוצרת עניין כבר כמה שנים ועכשיו גם מתחילה לחלחל גם לארץ. אמנם עדיין בשוליים, אבל זו התחלה. יינות טבעיים הם יינות שמייצרים "כמו פעם", לפני שהבנו באמת מה זה יין. מתוך עשרות יינות טבעיים שטעמנו איתרנו כמה שמצאו חן בעיננו והם נמצאים כבר בקטלוג שלנו לשנת 2021.

 

יוצאים מהקופסא

יוצאים מהקופסא. וונטד זינפנדל – יין איטלקי בחליפה אמריקאית

אם יש וויסקי שמיושן בחביות יין אז למה לא יין בחביות וויסקי (רוברט מונדבי פרייבט סלקשן). אם יש יינות אמריקאים בסגנון איטלקי אז למה לא יין איטלקי בחליפה אמריקאית (סדרת וונטד). תוויות "מגניבות" (פורטה 6, ג'ונו) ויינות שמנסים לצאת מהקופסא (או מהבקבוק במקרה שלנו) הם כבר לגמרי מיין סטרים. יותר "יינות שאוהבים" ופחות יינות "שצריך לאהוב". מיתוג הוא שם המשחק גם על חשבון השמרנות והמסורת שמאפיינת את עולם היין (ושכבודה במקומה מונח).

 

אזורי יין חדשים

החיפוש התמידי אחרי ריגושים וחידושים יוצר מקום לאזורי יין חדשים שפחות הכרנו קודם. כלומר האזורים אינם חדשים אבל מתחילים ליצור לעצמם מקום גם על מדפי היין גם בארץ. יינות מיוון והאיים (אסטייט ארגירוס, אלפא אסטייט, בוטארי) יוצרים עניין רב וזוכים להערכה רבה על איכותם הגבוהה. פורטוגל (פורטה 6) מתחילה להיות שחקן בשוק בזכות איכות גבוהה ומחירים נוחים. אזור פרובנס בצרפת (מיראבל, דומיין אוט, שאטו דה לומראד) כבר חזק בעניינים בזכות יינות הרוזה הנהדרים וניוזילנד בזכות הסוביניון בלאן (מאד האוס). אזורים חדשים בספרד תופסים תאוצה כמו אזור גליסיה בזכות יינות האלבריניו (מרטין קודאס). ועוד היד נטויה.

 

הציונים שעשו לנו את השנה

100 נקודות בדקנטר – טסטמאטה של ביבי גראץ

במהלך כל השנה אנו מפרסמים ציונים וביקורות טובות להם זוכים רבים מהיינות והיקבים שאנחנו מפיצים. אנו מקפידים לפרסם רק את הציונים המשמעותיים של מבקרי היין החשובים ביותר בעולם. הנה כמה דוגמאות ( מתוך עשרות רבות) של ציונים שעשו לנו את השנה:

שאטו דה בוקסטל שאטונף דו פאפ 2019 – 97 נק' Wine Spectator

גיגל קוט רוטי 2015 – 96 נק' Wine Spectator

גאיה ברברסקו 2017 – 96 Wine Advocate

גאיה ברולו ספרס 2016 – 100 Wine Advocate

ביבי גראץ טסטמטה 2018 – 100 Decanter

 

ועוד כמה דוגמאות ליינות "צנועים יותר" שזכו לציונים מעולים:

רקנאטי קריניאן פרא – 92 Wine Advocate

הוגל ריזלינג קלאסיק 2017 – 92 Decanter

טלאמונטי טרה סאגי 2015 – 90 Wine Advocate

טאמליני סואבה 2018 – 92 James Sucking

קונדדו דה האזה קריאנזה 2016 – 90 Wine Spectator

וייטי ברברה ד'אלבה טרה וינייה 2018 – 91 Wine Advocate

פוליציאנו וינו נובילה 2017 – 92 Wine Spectator

רקנאטי קריניאן פרא 2018 – 92 Wine Advocate

 

 

זו היתה השנה שהיתה. אנו מאחלים לכולם שנת 2021 טובה ומוצלחת ובעיקר, בריאה !

 

 

2020-12-22T06:17:09+00:00דצמבר 13, 2020|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering