עובדות אפריל 2020

//עובדות אפריל 2020

עובדות אפריל 2020

עובדות מהמרתף – להרגיש קצת חו"ל מהבית

הטיסות מקורקעות, בתי המלון סגורים ואת חופשת הפסח בילינו בבית. בחרו לכם מקום בעולם שאתם רוצים לטייל בו ואנחנו נתאים לכם את היין. הנה כמה המלצות ליינות שיתנו לנו קצת הרגשה של נופש גם כשלא ממש נמצאים שם. ובטיול כמו בטיול, לכל יין צרפנו גם מאכל מקומי מומלץ, כדי להשלים את החוויה. מאחלים לכולם שבמהרה גם נוכל להגיע.

 

ספרד – פאוסטינו גראן רזרבה

ספרד היא אולי מדינת היין שהכי משתלם לגלות (למי שעדיין לא עשה זאת). מסורת יצור נפלאה, איכויות גבוהות מאוד ומחירים אטרקטיביים. היין האייקוני של פאוסטינו, שהפך למזוהה כל כך עם אזור ריוחה בספרד, עונה בדיוק על ההגדרות האלו. מעבר לאיכויות ולהנאה הגדולה שהוא מספק הוא ידוע גם כבעל פוטנציאל התיישנות יוצא דופן. 

פאייה רויאל – נכון, כולה אורז עם עוף, אבל איזה אורז עם עוף. כיאה למנה מלכותית הפאייה דורשת קצת עבודה. מאדים (במחבת גדולה) בצל קצוץ ושום פרוס בשמן זית, מוספים אורז (רצוי אורז עגול) ומעט יין לבן עד שנספג. מוספים נתחי עוף וציר עוף, מכסים ומבשלים על אש קטנה. מידי פעם מוסיפים ציר עוף עד שהאורז מוכן (אבל לא רך מידי) ועדיין רטוב. לקראת הסוף אפשר לקשט עם אפונה ירוקה ועגבניות קצוצות ולהשלים את הבישול. אנחנו פשוט מגישים את המחבת הלוהטת לשולחן.       

 

טוסקנה – רופינו קיאנטי רזרבה דוקלה

טוסקנה היפה. והטעימה. מה עוד לא נאמר על האזור המקסים והרומנטי הזה בליבה של איטליה ועל היינות והאוכל שלו. ואם כבר טוסקנה אז קיאנטי. ואם קיאנטי אז רופינו רזרבה דוקלה, אולי הקיאנטי הכי מפורסם בעולם. תשאלו את רוסיני, ורדי ולהבדיל את טוני סופראנו.

פסטה ראגו – קשה להחליט על מנה אחת מכל מה שהמטבח האיטלקי המפואר יודע להציע אז הלכנו על המובן מאליו, פסטה. בצל קצוץ דק דק, שום פרוס (הרבה) בשר טחון ועגבניות מרוסקות. ושמן זית כמובן. אנחנו אוהבים לבשל את זה על אש קטנה הרבה זמן. 3 שעות למשל. ואז לבשל את הפסטה, לסנן ולערבב עם הרוטב. ולזכור שתמיד, אבל תמיד הרוטב מחכה לפסטה ולא להיפך. 

 

 

פרובאנס – מיראבל רוזה

פרובאנס, האזור הים-תיכוני הקסום של דרום צרפת הוא ממלכת יינות הרוזה. כאן המציאו את המודל העולמי ליינות רוזה מצוינים ומכאן יצאה הבשורה לשאר העולם. מיראבל הוא פרויקט נהדר של הזוג (כבר קצת פחות) בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי יחד עם משפחת היין הנודעת משאטונף דו פאפ – פרין. התוצאה היא יינות רוזה נפלאים שזוכים מידי שנה לביקורות מהללות ממבקרי היין החשובים בעולם.

 

סלט ניסואז – היין הכי אביבי שיש עם אחת המנות הכי אביביות שיש. ניסואז אמיתי הוא משהו מאוד מוגדר. אתם יכולים להוסיף גם תפוחי אדמה, טונה או תירס, כמו שאמר השף הדגול פול בוקוז, וזה יכול להיות בהחלט טעים, אבל זה כבר לא יהיה ניסואז. עגבניות, מלפפון, פול ירוק, פלפל ירוק, בצל ירוק, קצת אנשובי וזיתים שחורים. וביצה קשה, תמיד צריכה להיות ביצה קשה. קצת לימון ושמן זית, מלח, פלפל וזהו. להצמיד כוס רוזה טוב ובית קפה קטן וכפרי בפרובאנס. או בינתיים את המרפסת בשכונה שלנו.

 

 

איי יוון – ארגירוס אסירטיקו

אחד היינות הלבנים הכי מפתיעים שפגשנו לאחרונה מאחד היקבים הכי מוערכים כיום ביוון. זן הענבים הלבן הייחודי של סנטוריני יודע, בטיפול נכון, להפיק פנינים של ממש, איכויות יוצאות דופן ואופי ים תיכוני נהדר. מי שלא טעם אסירטיקו יווני איכותי כאילו לא ביקר באיי יוון מימיו.  

מוסקה – המאפה המפואר והאהוב הזה דורש אמנם קצת עבודה אבל התוצאה שווה כל רגע. בתחתית תבנית אפיה מסדרים פרוסות חצילים שטוגנו בשמן זית. מעל יוצקים תבשיל בשר טחון ברוטב עגבניות (הראגו של הפסטה מלמעלה יכול בהחלט להתאים). מעל הכל יוצקים רוטב בשמל לבן ואופים בתנור עד להשחמה.  

 

קליפורניה – רוברט מונדבי פרייבט סלקשן קברנה סוביניון

רוברט מונדבי הוא אגדת יין אמריקאית. האיש שהמציא את קליפורניה ומכר אותה לעולם (לפחות את היין שלה). יינן מוכשר, יזם ואיש שיווק מעולה שהיקב שהקים נחשב עד היום לסמל לאיכות תעשיית היין של קליפורניה בפרט ולמצוינות אמריקאית בכלל. 

המבורגר מלכותי – טוב לא באמת מלכותי אבל הכי אמריקאי שיש. וכשהוא עשוי נכון מבשר איכותי, הברגר, כמו שהאמריקאים קוראים לו, הוא באמת מנה מנצחת. אנחנו אוהבים אותו מבשר טרי, עבה במידה ועשוי למידת מידיום. על חצי לחמניה שתספוג את המיצים ועם הרבה בצל מטוגן וצ'יפס. 

 

ישראל – רקנאטי קריניאן רזרב

ואם בכל זאת החלטנו לנפוש בארץ אז לפחות נתפנק עם אחד היינות הכי ישראליים שיש. וכשזה בא עם האיכות הנהדרת של הקריניאן רזרב זה כבר יותר מראוי לשולחן יום העצמאות (או כל אירוע חגיגי אחר). מופק מכרם קטן וייחודי בשפלת יהודה ונחשב לאחד היינות המיוחדים בארץ. מייצג נאמנה את תעשיית היין הישראלית העכשווית והמאוד איכותית.

"על האש" – אז המנגל השנה יהיה בחצר או על הגג ובחיק המשפחה המצומצמת. ואולי בכלל זה יהיה "על מחבת" במטבח. כך או אחרת, את יום העצמאות אנחנו רוצים לחגוג כמו שצריך ונתחי בשר איכותיים, רצוי מבשר טרי, דורשים יין איכותי שיהיה גם חגיגי ורצוי גם קצת מרגש. הקריניאן רזרב של רקנאטי יעשה כאן עבודה מעולה.

 

חג עצמאות שמח, הרבה בריאות ולחיים!!!  

2020-04-25T17:33:26+00:00אפריל 23, 2020|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering