יינות של כוכבים

//יינות של כוכבים

יינות של כוכבים

עובדות מהמרתף – יינות של כוכבים

בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי לא לבד. לכבוד השקת המוז דה מיראבל בארץ קבלו סקירה קצרה על יינות ויקבים של כוכבים. זוהי רשימה חלקית בלבד.

כוכבים ומפורסמים שמחזיקים יקבים או מותגי יין אינם תופעה חדשה. עולם היין משך אליו ידוענים במהלך כל ההיסטוריה, אבל בשנים האחרונות, עושה רושם, הופכת התופעה יותר ויותר נפוצה. חלקם עושים זאת מתוך תשוקה ואהבה ליין ולעולם הערכים הסובב אותו, חלקם כדי לחזק את המותג האישי וחלקם פשוט כביזנס לכל דבר. אחדים מהם מחזיקים ביקב של ממש, על כל המשתמע מכך, ואילו אחרים בבעלות על מותג יין שמיוצר בעבורם על ידי מישהו אחר. דבר אחד בטוח, עולם היין מושך אליו רבים וטובים שרוצים לקחת חלק בקסם המיוחד של המשקה הכי מרתק בעולם.

 

שחקנים ואנשי קולנוע:

מלבד פיט וג'ולי, שאליהם עוד נגיע, לא מעט כוכבי קולנוע מפורסמים מחזיקים ביקבים או מותגי יין. אחד המצליחים ביניהם (מלבד פיט וג'ולי כמובן) הוא במאי הקולנוע הידוע פרנסיס פורד קופולה שבבעלותו יקב הנושא את שמו בקליפורניה ויינותיו נמכרים ברחבי העולם. אנטוניו בנדראס מחזיק ביקב הנושא אף הוא את שמו באזור ריברה דל דוארו בספרד. ענק קולנוע מפורסם אחר הוא הצרפתי ג'רארד דפרדייה שבבעלותו יקב בעמק הלואר בצרפת. דוגמאות נוספות מעולם הקולנוע הם השחקנית קמרון דיאז שהשיקה לאחרונה מותג יין הכולל כרגע יין לבן ורוזה שמיוצרים בצרפת ובספרד והשחקן קורט ראסל שפיתח מותג יין פרטי שמיוצר עבורו בקליפורניה. הרעיון, כך הוא מספר, נולד בעקבות טיול אופניים שערך באזורי היין של צרפת. כשדווח בתקשורת שג'וני דפ רכש יינות ב- 30,000 דולר הגיב השחקן כי הכתבה מעליבה אותו היות והסכום היה גבוה בהרבה. דפ, אגב, מחזיק באחוזה וכרם בדרום צרפת אך התוצרת נשמרת לתצרוכת עצמית. יין הוא אמנם מוצר חקלאי אבל זה לא מונע משרה ג'סיקה פרקר, כוכבת הסדרה הכי עירונית שיש (סקס והעיר הגדולה), להתאהב בו. פרקר שותפה במותג סוביניון בלאן ניוזילנדי והיא מעורבת, כך מספרים, בקביעת הבלנדים המרכיבים אותו.

 

שאטו מיראבל, פרובנס

 

זמרים ומוסיקאים

מלכת הפופ מדונה שותפה ביחד עם אביה ביקב במדינת מישיגן בצפון ארצות הברית. הזמר הבריטי קליף ריצ'רד שותף ביקב בפורטוגל, הזמרת האוסטרלית קיילי מינו השיקה אף היא ממש לאחרונה מותג יין הנושא את חתימתה וכוכב הרוק ג'ון בון ג'ובי השיק ב 2018 יחד עם בנו יין רוזה שמיוצר עבורו בדרום צרפת על ידי כוכב אחר, ג'רארד ברטראן (ראה ערך) שזוכה להצלחה לא מבוטלת. גם ענק הרוק סטינג מחזיק ביחד עם אשתו בבעלות על אחוזה הכוללת יקב בטוסקנה. היינות, שחלקם נקראים על שם שיריו המפורסמים (Message in a Bottle) משווקים בארצות הברית. בנוסף ליין מיוצרים באחוזה של סטינג גם שמן זית ודבש. התווית השנייה של מיראבל, הסטודיו, נקרא על שם אולפן ההקלטות שהפעיל במקום הבעלים הקודמים של האחוזה, פסנתרן הג'ז הצרפתי ז'ק לוסייה. כאן אגב הוקלט האלבום האייקוני "החומה" של פינק פלויד.

 

ספורטאים:

גם ספורטאים מפורסמים (ועשירים) אוהבים, מסתבר, יין. כוכב הכדורגל אנדרס אינייסטה (ברצלונה ונבחרת ספרד) מחזיק ביחד עם משפחתו ביקב הנושא את שמו סמוך לעיר הולדתו בספרד. בעל יקב נוסף שמתעניין גם בכדורגל הוא אנדראה פירלו האיטלקי (היום מאמן קבוצת הכדורגל יובנטוס) שמחזיק ביקב באזור ברשיה באיטליה. ג'רארד ברטראן, בעברו שחקן רוגבי צרפתי, מחזיק ביקב מצליח באזור לנגדוק בדרום צרפת. היינות אגב, שזוכים להערכה רבה, נמכרים גם בארץ. סין אמנם נכנסה זה מכבר לעסקי היין אבל כוכב הכדורסל הסיני אמריקאי הענק (2.29 מטר) יאו מינג ייסד יקב הנושא את שמו דווקא בארצות הברית, באזור היין הנחשב נאפה ואלי בקליפורניה. גם כוכב הפוטבול האמריקאי ג'ו מונטנה שותף ביקב באזור הזה.

רוזה של כוכבים – מוז דה מיראבל

מיראבל – רוזה של כוכבים

בראט פיט ואנג'לינה ג'ולי רכשו את אחוזת מיראבל בפרובנס צרפת בשנת 2008. לזכותם יאמר שכדי לייצר את היין הם פנו ישר לטובים ביותר – משפחת פרין, מחשובי יצרני היין של דרום עמק הרון. ביחד הם הקימו את היקב שזכה עד מהרה להצלחה עולמית. משפחת פרין מביאה את כל הידע והניסיון האדיר שלה והיא מנהלת את היקב על כל שלבי היצור, מהטיפול בכרמים ועד שיווק ומכירת היין. איכות היין היא העניין העיקרי בסיפור הזה. הנוכחות המשמעותית של משפחת פרין וההקפדה על כל פרט בתהליך היצור גרמה למבקרי היין החשובים להתייחס אל היקב ברצינות הראויה ועד מהרה הוא זכה לציונים גבוהים ביותר וביקורות נלהבות. פיט, כך לוחשות השמועות, נוהג לעיתים קרובות לעבוד בכרמים, ללמוד ולהיות מעורב. המוז דה מיראבל, יין הדגל של היקב שהושק לאחרונה, ניפק את החותמת: מיראבל הוא אחד מיינות הרוזה הטובים והמבוקשים בעולם.

 

2020-10-25T10:56:02+00:00אוקטובר 25, 2020|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering