עובדות מהמרתף: אלטו אדיג'ה

//עובדות מהמרתף: אלטו אדיג'ה

עובדות מהמרתף: אלטו אדיג'ה

עובדות מהמרתף: אלטו אדיג'ה – צפון איטליה או דרום טירול?

אחד מאזורי היין הפחות מוכרים של איטליה אבל גם אחד היותר טעימים שלה. לכבוד הגעתם לארץ של יינות יקב בוזן מאלטו אדיג'ה הכנו עבורכם כתבה קצרה וממצה על האזור המרתק בגבולה הצפוני של ארץ המגף.

אלטו-אדיג'ה, בקצה הצפוני של איטליה סמוך לגבול האוסטרי, הוא אחד האזורים היפים בארץ המגף. האזור ההררי הכולל את רכס הרי הדולומיטים האדיר, מתאפיין באקלים קריר למדי בקיץ ובחורפים קפואים ממש. עד תחילת המאה ה- 20 עוד היה רוב האזור תחת שלטון אוסטרי. קו החזית במהלך מלחמת העולם הראשונה היה ממוקם על רכסי ההרים בהם התנהלו קרבות קשים. עובדות אלו מתבטאות היטב בתרבות המקומית, בארכיטקטורה, באוכל וכמובן גם ביין. כיום מדובר באחד מאזורי התיירות השלווים, המזמינים והמפותחים ביותר של איטליה. עיירות מקסימות, אתרי סקי מפורסמים בחורף וטיולי טבע ונופים מרהיבים בקיץ.

 

הגוורצטרמינר המקורי

ההשפעה האוסטרית מתבטאת בשימוש בשתי השפות במקביל: איטלקית וגרמנית. אפילו שם האזור (ה- DOC) מצוין על גבי הבקבוקים בשתי השפות: אלטו-אדיג'ה באיטלקית וסוּד טירול (דרום טירול) בגרמנית. זהו אזור יין קטן יחסית אבל מאוד מיוחד. הכרמים נטועים באזורי הגבעות שלמרגלות רכס הדולומיטים בגבהים של עד 1,000 מטר מעל פני הים. רוב היין (כ- 60%) המיוצר כאן לבן. האקלים הקר יוצר יינות לבנים ארומאטיים נהדרים ורעננים מאוד עם אופי זני מובהק. כ- 70% מהיין מיוצר על ידי קואופרטיבים שחלקם הפכו ליקבים בעלי שם עולמי. מרבית היינות זניים, התווית קלות יחסית להבנה ומציינות לרוב את שם זן הענבים. רשימת הזנים המותרים ארוכה למדי אבל גם כאן ניתן לחוש בהשפעה האוסטרית החזקה. עובדה ידועה פחות היא כי הכפר טרמין ומקור זן הענבים הפופולארי גוורצטרמינר (המתובל מטרמין) נמצא ממש כאן. בין הזנים הלבנים הנפוצים כאן נמצאים (בסוגריים השם המקובל באזור): גוורצטרמינר (טרמינר), ריזלינג, פינו-ביאנקו (ווייסבורגונדר), מולר-טורגאו, סוביניון בלאן (סוביניון), פינו-גריג'יו, סילבנר, שרדונה. באדומים: קברנה סוביניון (קברנה), מרלו, פינו נואר.

כרמים של יקב בוזן באזור אלטו אדיג'ה

כרמים של יקב בוזן באזור אלטו אדיג'ה

יקב בוזן (בולצאנו)

אחד הקואופרטיבים המצטיינים של אזור אלטו אדיג'ה (דרום טירול). נוסד בשנת 2001 וכבר נחשב לאחד הטובים באזור. יקב בוזן מציע מגוון של יינות מעולים מאזור מיוחד זה בצפונה של איטליה המשלב תרבות איטלקית עם השפעה אוסטרית מובהקת. יינות היקב מיוצרים תוך מתן דגש רב על המסורת והאופי האזורי לצד שימוש בציוד מודרני וידע עכשווי. מטרתו המוצהרת של היקב היא לייצר יינות אותנטיים בעלי אופי ייחודי המעניקים חוויית שתיה חדשה ומהנה.
למגוון יינות היקב המיובאים על ידי שקד לחצו על הקישור כאן.

* בתמונה הראשית: מרתף חביות ביקב בוזן

 

 

2018-08-21T11:05:15+00:00פברואר 6, 2018|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering