עובדות מהמרתף: קונצ'ה אי טורו – הצלחת יין עולמית

//עובדות מהמרתף: קונצ'ה אי טורו – הצלחת יין עולמית

עובדות מהמרתף: קונצ'ה אי טורו – הצלחת יין עולמית

עובדות מהמרתף: קונצ'ה אי טורו – הצלחת יין עולמית

שילוב של איכות גבוהה ועקבית עם מחירים נוחים הפכו את היין הצ'יליאני בכלל ואת יקב קונצ'ה אי טורו בפרט למותגי יין בינלאומיים מצליחים המהווים כיום שחקנים מרכזיים בשווקים החשובים בעולם. הנה כמה עובדות על אחת מיצרניות היין החשובות והגדולות בעולם ועל אחד היקבים המובילים שלה.

 

תקציר הפרקים הקודמים

היסטוריית ייצור היין בצ'ילה מתחילה עוד במאה ה- 16 תחת ההשפעה הספרדית. אבני היסוד לתעשייה המודרנית המוכרת לנו כיום הונחו לקראת סוף המאה ה- 19 והיא נשענת על בסיס תרבות יין בעלת מקורות אירופאיים. זני הענבים המוכרים הגיעו מצרפת ורבים מהיקבים המובילים כיום את התעשייה, כמו יקב קונצ'ה אי טורו, נוסדו בתקופה זו. את הקפיצה הגדולה עשה היין של צ'ילה במהלך שנות ה- 80 של המאה הקודמת. יצוא היין הצ'יליאני בשנים אלו עלה בסדרי גודל בד בבד עם השקעות אדירות (מקומיות ובינלאומיות) ושיפור עצום באיכות. קונצ'ה אי טורו, מותיקי היקבים בצ'ילה, היה הקטר שמשך אחריו את התעשייה כולה והפך בתקופה זו לאחד היקבים המצליחים והגדולים בעולם. סטנדרטים גבוהים ביותר ומקצוענות בלתי מתפשרת לצד מחירים נוחים הפכו את היינות של קונצ'ה אי טורו למבוקשים ומוכרים ברחבי העולם.

כיום צ'ילה היא יצרנית היין השביעית בגודלה בעולם ויצואנית היין החמישית. היא היצואנית הרביעית בגודלה לארצות הברית ושחקנית מרכזית בכל שווקי היין החשובים בעולם. לצד יינות המעניקים איכות גבוהה במחירים נוחים דוגמת סדרת קסילרו דל דיאבלו הפופולרית, מציעה כיום צ'ילה גם יינות אדירים ויקרים שהפכו לאייקונים בינלאומיים כדוגמת הדון מלצ'ור קברנה סוביניון המהולל של קונצ'ה אי טורו, יין שמככב מדי בציר אצל מבקרי היין החשובים בעולם.

copia-de-xh2f2789

סטנדרטים גבוהים ומקצוענות בלתי מתפשרת. מיכלי תסיסה ביקב קונצ'ה אי טורו

 

הרוחב קובע

כמה מאפיינים גיאוגרפיים הופכים את צ'ילה לאזור גידול אידאלי לגידול ענבי יין ומעניקים לה יתרונות יחסיים חשובים בתחום. אחד מהם הוא המגוון האדיר של אזורי האקלים שלה. הסיבות לכך אינן נובעות רק מאורכה העצום של המדינה (כ- 4,300 ק"מ) אלא גם משני גורמי טבע אדירים בעלי השפעה מצננת. רכס הרי האנדים במזרח והאוקיינוס השקט הקר במערב. ככל שמתקרבים לענקי הטבע הללו כך מתגברת השפעתם. בעשורים האחרונים ניטעו כרמים רבים באזורי גידול חדשים למרגלות האנדים ובקרבת האוקיינוס. יקב קונצ'ה אי טורו היה מחלוצי הנטיעות באזורים אלו והוא מטפח כיום כרמים בכל אזורי היין החשובים של צ'ילה. היקב משקיע משאבים רבים במחקר ובהתאמת זני הענבים לאזור הגידו – אחד "הסודות הידועים" ליצור יין איכותי. היינות הלבנים של היקב מגיעים, למשל, מהעמקים הקרירים הסמוכים לאוקיינוס בעוד שמרבית האדומים מהעמקים המרכזיים.

concha-y-toro-puente-alto-vineyard

כרם פואנטה אלטו באזור מאיפו שבעמק המרכזי. אחד הכרמים המפורסמים של יקב קונצ'ה אי טורו

 

בידוד מזהיר

מאפיין ייחודי נוסף הוא העובדה שצ'ילה היא אחד המקומות הבודדים בעולם אליהם לא הגיעה כנימת הפילוקסרה, שהרסה בסוף המאה ה- 19 כמעט את כל כרמי היין העולם (ובכלל זה את הכרמים הצעירים של ארץ ישראל). בשונה משאר העולם הגפנים בצ'ילה אינן מורכבות על כנות ממין אמריקאי העמידות בפני הכנימה. הסיבה לכך היא הבידוד האקלימי המאפיין את אזורי היין של צ'ילה: בצפון מדבר אטקמה- המדבר היבש ביותר בעולם, בדרום אנטרטיקה, במזרח רכס הרי האנדים האדיר והגבוה ובמערב האוקיינוס השקט. הבידוד מקטין מאוד את הסכנות ממזיקים ומחלות ויחד עם האקלים היבש יחסית יוצר תנאים מעולים לגידול ענבי יין איכותיים. לכן גם השימוש בחומרי הדברה נמוך בהרבה מהמקובל בארצות יין אחרות.

 

יין וכדורגל

ההצלחה העולמית הביאה איתה את הכסף הגדול ואיתו השקעות אדירות בכרמים, ביקבים, וכמובן גם במיתוג ובשיווק. שיווק גלובאלי, חסויות, וקמפיינים עולמיים מאפיינים היום את הגישה של קונצ'ה אי טורו, היקב הגדול והחשוב בצ'ילה. היקב מעניק חסות רשמית לקבוצת הכדורגל המהוללת מנצ'סטר יונייטד והוא כיום אחד הספונסרים הותיקים שלה. היקב והקבוצה חולקים ביניהם ערכים משותפים של מסורת, גלובאליות ושאיפה למצוינות, ושיתוף הפעולה ביניהם רק הולך ומתחזק. כוכבי הקבוצה משתתפים בקמפיינים של סדרת קסילרו דל דיאבלו המצליחה תחת הסלוגן Wine Legend. מעבר ליתרונות הגלובליים של החיבור רואה היקב בשותפות הזדמנות לבסס את מעמדו המוביל בשוק הבריטי החשוב (קסילרו דל דיאבלו הוא הקברנה סוביניון הנמכר ביותר באנגליה). מנצ'סטר יונייטד, מצידה, רואה בשותפות מקפצה לחדירה חזקה לשוק הדרום אמריקאי הגדול והחשוב מבחינתה.

2513

איכות גבוהה, מחירים נוחים והצלחה עולמית אדירה. סדרת קסילרו דל דיאבלו

 

 

יקב קונצ'ה אי טורו – קווים לדמותו

יקב קונצ'ה אי טורו מהווה דוגמא מצויינת להצלחה הצ'ילאנית. עם מיקוד בינלאומי ורוח של חדשנות בלתי פוסקת הוא הפך את עצמו למותג גלובלי מוביל ולחלון ראווה לתעשיית היין הצ'יליאנית כולה. הנה כמה עובדות מעניינות על היקב:

  • יקב קונצ'ה אי טורו נוסד בשנת 1883 על ידי דון מלצ'ור דה סנטיאגו קונצ'ה אי טורו, פוליטיקאי ואיש עסקים צ'יליאני, ואמיליאנה אשתו. כדי לייצר את היינות הראשונים נטעו בני הזוג שתילי גפן שייבאו במיוחד מבורדו.

  • קונצ'ה אי טורו הינו היקב החמישי בגודלו בעולם והגדול ביותר בדרום אמריקה. היקב מייצר 386 מיליון בקבוקי יין בשנה ומחזור המכירות שלו כמיליארד דולר (!) בשנה. החל משנת 1994 נסחרות מניות היקב בבורסה של ניו-יורק. מטרת גיוס הכספים היתה רכישת הבעלות על הכרמים ושליטה על איכות הענבים.

  • ליקב מגוון גדול של יינות במגוון רמות מחיר. 25 זני ענבים הנטועים ב- 51 כרמים ב- 9 עמקים שונים באזורי הגידול הטובים בצ'ילה. לארץ מיובאות שלוש סדרות: פרונטרה המעניקה תמורה נהדרת למחירה, קסילרו דל דיאבלו הפופולארית ומרקז דה קאסה קונצ'ה היוקרתית. בכל סדרה מגוון זני ענבים.

  • בנוסף מופץ בארץ יין הדגל של היקב – דון מלצ'ור קברנה סוביניון. זהו היין הצ'יליאני הראשון שהפך לאייקון בינלאומי ומקבל באופן קבוע ציונים גבוהים ביותר במבקרי היין החשובים בעולם.

  • 70 אחוזים (!) מהייצור של קונצ'ה אי טורו מיועדים ליצוא. צ'ילה היא רק השוק ה- 5 בגודלו עבור היקב שמייצא ל- 147 מדינות מסביב לגלובוס. השווקים הגדולים ביותר הם ארה"ב ובריטניה.

  • היקב מעניק חסות רשמית לקבוצת הכדורגל המהוללת מנצ'סטר יונייטד. הקבוצה הידועה בכינוי "השדים האדומים" מאומצת על ידי המותג קסילרו דל דיאבלו – "מרתפו של השד". לאחרונה הוארך הסכם השיתוף בשלוש שנים נוספות מה שהופך את קונצ'ה אי טורו לאחד הספונסרים הוותיקים של הקבוצה.

 

כוכב הכדורגל זלטאן איברהימוביץ' – אגדה חדשה מצטרפת למרתף קסילרו דל דיאבלו:

יין וכדורגל. אגדות הכדורגל של מנצ'סטר יונייטד מככבים בקמפיין קונצ'ה אי טורו

 

 

לפרטים על יינות קונצ'ה אי טורו לחצו על הקישור …>>

 

2018-08-21T11:05:17+00:00מאי 28, 2017|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering