עובדות מהמרתף: זנים לבנים שכדאי להכיר

//עובדות מהמרתף: זנים לבנים שכדאי להכיר

עובדות מהמרתף: זנים לבנים שכדאי להכיר

שרדונה, סוביניון בלאן, גוורצטרמינר וכו' הם כבר מזמן מיין סטרים. לא חלילה שיש לנו משהו נגד מיינסטרים, אבל הנה עוד כמה זני ענבים לבנים מעניינים ששווה להכיר

 אליגוטה – הזן השני של אזור בורגון בצרפת אחרי השרדונה הגדול. נהנה מהרבה פחות יחסי ציבור עדיין בהחלט שווה תשומת לב, במיוחד לאור המחירים הנוחים יותר מאלו של אחיו הבכור. היינות יהיו לרוב קלים, מרעננים ובעיקר זולים יותר מהשרדונה.

המלצת יין: לואי ז'אדו בורגון אליגוטה

 אליגוטה

 

מרסאן ורוסאן – בני הזוג הצמודים מצפון עמק הרון בצרפת מייצרים ביחד את הלבנים הנפלאים של הרמיטאז', קרוז-הרמיטאז' וסנט-ג'וזף. לאחרונה הם אפילו עשו עליה לארץ. תכונותיהם משלימות נהדר האחד את השני כשהמרסאן מביא איתו לזוגיות גוף ונוכחות והרוסאן ארומאטיות נהדרת.

המלצת יין: רקנאטי ספיישל רזרב לבן

 רקנאטי ספיישל לבן

 

ארנייס – פיימונטה בצפון איטליה ידועה בעולם בזכות היינות האדומים האדירים שלה. הארנייס (במיוחד זה מאזור רוארו) הוא סודם המתוק של מעט יודעי דבר ורק בשנים האחרונות הפך לאופנתי מאוד מחוץ לאזור.

המלצת יין: וייטי רוארו ארנייס

 ארנייס

 

פינו גריג'יו – ה"פינו האפור" איננו אפור כלל וכלל ונהנה בשנים האחרונות מפופלאריות הולכת וגדלה, במיוחד בארצות הברית. הוא נטוע בעיקר בצפון איטליה (פריולי, וונטו ואלטו-אדיג'ה) ובשמו הצרפתי (פינו-גרי) באלזאס שבצרפת.

המלצת יין: טומאסי פינו גריג'יו כרם "לה רוסה"

 פינו גריגיו

 

גרונר ולטלינר – הזן הלאומי של אוסטריה הפך תוך תקופה קצרה יחסית מאנונימי לחלוטין מחוץ לגבולות המדינה לכמעט חובה בכל תפריט יין בינלאומי שמכבד את עצמו.

המלצת יין: קראכר גרונר ולטלינר

גרונר ולטלינר

 

 

2018-08-21T11:05:30+00:00יוני 27, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering