עובדות מהמרתף: היינות הלבנים של אלזאס

//עובדות מהמרתף: היינות הלבנים של אלזאס

עובדות מהמרתף: היינות הלבנים של אלזאס

אחד מאזורי היין הלבן היפים והמיוחדים והטעימים בעולם. אלזאס היא אמנם אחד מאזורי היין המוגדרים (A.O.C) הידועים של צרפת אבל היא ייחודית וקצת שונה מכל היתר. האזור הסמוך לנהר הריין ולגבול עם גרמניה החליף ידיים פעמים אחדות במהלך ההיסטוריה והדבר ניכר היטב בתרבות המקומית, בארכיטקטורה, בשמות הכפרים והיקבים, באוכל וביין. מין תבשיל צרפתי גרמני מרתק וטעים במיוחד. רובם המוחלט של היינות המיוצרים כאן לבנים, מרביתם זניים ובניגוד לשאר צרפת זן הענבים אפילו רשום בדרך כלל על גבי התווית. הזן המוביל הוא כמובן הריזלינג ממנו מופקים רבים מהיינות הלבנים הגדולים ביותר של אלזאס. הטובים שבהם יכולים להתיישן היטב שנים ארוכות. לצדו מככבים כאן גם הגוורצטרמינר, הפינו-גרי, הפינו-בלאן, הסילבנר והמוסקט. היינות של אלזאס מיוצרים בכל טווח רמות המתיקות: יבשים, חצי יבשים בדרגות מתיקות שונות ויינות קינוח מתוקים מופלאים.

 

אלזאס – להבין את התווית

בניגוד לרוב אזורי היין של צרפת תוויות אלזאס פשוטות יחסית להבנה. הנה כמה מונחים נוספים שמעידים על סגנון היין:

(Alsace AOC (appellation Alsace controlee – יין מאזור אלזאס שיוצר מהזנים המותרים (ראה למעלה) ועל פי הכללים המחייבים של האזור. יכול להיות יבש, חצי יבש או יין מתוק לקינוח.

Alsace Grand Cru – יין המופק מענבי אחד מ- 50 הכרמים שנמצאו איכותיים במיוחד והוגדרו בחוק בסיווג הגבוה Grand Cru. הסיווג באלזאס צעיר יחסית (1975) והוא פחות משמעותי מזה של בורדו או בורגונדי למשל.

Vendange Tardive – יינות קינוח מעולים מענבים שנבצרו בבציר מאוחר.

Sélection de Grains Nobles – יינות קינוח יוצאי דופן באיכותם המופקים מענבים הנגועים בבוטריטיס (ריקבון אציל).

 

המלצת יין: הוגל ריזלינג

דוגמא קלאסית לריזלינג אלזאסי טיפוסי ומשובח מאחד היקבים המובילים של האזור. יין יבש, מרענן ומאוזן מאוד שמציג את היכולות הנפלאות של האזור ושל זן הענבים הגדול הזה.  מופק מכרמים סביב הכפר Riquewihr בו מייצרת משפחת הוגל יין למן המאה ה- 17. ילווה נהדר מנות דגים שונות ומנות אוריינטליות.

הוגל ריזלינג

 

 

 

 

יוני לבן בשקד

באופן לא מפתיע אנו מקדישים את חודש יוני ליינות הלבנים. הקיץ שבפתח והאהבה הגדולה שלנו ללבנים עושים לנו את זה. עושה רושם שהיינות הלבנים מתחילים לאחרונה לקבל את תשומת הלב לה הם כל כך ראויים גם בארץ. במהלך חודש יוני נעלה כתבות, תכנים והמלצות הקשורים ליינות לבנים ונקיים טעימות של יינות לבנים בחנויות ברחבי הארץ. אז שיהיה לכולם יוני לבן מרענן ומוצלח.

 

 

2018-08-21T11:05:31+00:00יוני 19, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering