עובדות מהמרתף: הטעימה של פאריס 1976

//עובדות מהמרתף: הטעימה של פאריס 1976

עובדות מהמרתף: הטעימה של פאריס 1976

טעימת פאריס של 1976 היא אולי טעימת היין המפורסמת ביותר בעולם, בוודאי אחת המשפיעות ביותר . סיפור סינדרלה קלאסי המהווה אבן דרך עבור תעשיית היין האמריקאית שבאותה תקופה היתה עדיין אנונימית למדי ולא ממש נחשבת בעיני רוב צרכני היין בעולם.

הטעימה היוותה נקודת מפנה גם בקריירה של סטיבן ספוריור, אז סוחר יין בריטי שחי בפאריס, והיום מעיתונאי היין הבולטים בעולם. ספוריור שיזם את כל העניין בחר יינות שרדונה וקברנה סוביניון מצטיינים מקליפורניה שיתמודדו ראש בראש מול מיטב היינות הצרפתיים מבורגון ומבורדו. עצם הרעיון לערוך תחרות בין יין אמריקאי לצרפתי נראה אז הזוי ומיותר בעיני אנשי המקצוע של התקופה. חלק מהיקבים המשתתפים לא ממש שיתפו פעולה עם הרעיון שנראה להם כגימיק חסר טעם.

היינות נטעמו בטעימה עיוורת על ידי אנשי מקצוע ומומחי יין צרפתיים בעלי שם. התוצאות היכו את המשתתפים בתדהמה. בשני המקומות הראשונים זכו היינות האמריקאים. הממסד הצרפתי התייחס תחילה בביטול ונטה להתעלם מכל העניין. "היינות הצרפתיים היו פשוט צעירים מידי" היה הטיעון הרווח. אבל אט אט החל הסיפור לצבור תאוצה תקשורתית ולחלחל בתודעה. עמוק בתודעה. יו"ר ארגון האפלסיון קונטרולה הצרפתי (AOC) שהשתתף בטעימה התבקש בנימוס לפרוש מתפקידו וכמוהו גם ראש איגוד המסעדנים של פאריס. ספוריור עצמו ראה כיצד מופנה כלפיו הגב של אנשי יין צרפתיים רבים.

אבל כל זה שייך להיסטוריה. כיום אף אחד כבר לא מתעלם מהיין האמריקאי. גם לא מסטיבן ספוריור. סיפור הטעימה הדרמטי הונצח בשנת 2008 בסרט הקולנוע העלילתי המוצלח (והמומלץ) Bottle Shock. לנו לא נותר אלא להרים כוס של יין קליפורני משובח ולחייך. לחיי היין הקליפורני. והצרפתי.

עוד פרטים על מגוון היינות האמריקאיים של שקד ניתן למצוא כאן

 

חודש אמריקה בשקד

חודש יולי בשקד מוקדש ליבשת אמריקה (הצפונית והדרומית). ארצות-הברית, צ'ילה וארגנטינה הן כיום שלוש מיצרניות היין הגדולות והחשובות בעולם. במהלך החודש נציע מבצעי קידום מכירות ונקיים אירועי טעימות של יינות אמריקאים בחנויות ובמסעדות ברחבי הארץ.

 

2018-02-27T09:39:05+00:00יולי 24, 2016|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering