עובדות מהמרתף: בולגרי – סופר טוסקנה

//עובדות מהמרתף: בולגרי – סופר טוסקנה

עובדות מהמרתף: בולגרי – סופר טוסקנה

עובדות מהמרתף: בולגרי – סופר טוסקנה

"סופר טוסקניים" הוא כינוי לא פורמאלי שניתן ליינות המיוצרים בטוסקנה מזני ענבים בינלאומיים (או משילוב שלהם עם זנים מקומיים). לעיתים קרובות גם שיטות הייצור שונות במעט מהשיטות המסורתיות ובמקרים רבים מתיישנים היינות בחביות עץ קטנות המאפיינות את הייננות הבינלאומית המודרנית.

אז למה סופר? כי היינות הללו, שלא היו שייכים לאף אחד מאזורי היין הרשמיים של טוסקנה, התגלו כמשובחים במיוחד. חלקם זכה למעמד אייקוני של ממש ובהעדר סיווג רשמי הולם אחר באותה תקופה הם זכו בתקשורת העולמית לכינוי "סופר טוסקניים".

יקב ארג'נטיירה – צופה לים התיכון בפינה נפלאה של אזור בולגרי

אזור בולגרי (Bolgheri)

בעצם הכל התחיל כאן, באזור הפחות מוכר של טוסקנה, בסמוך לחופי הים התיכון. המרקיז מריו דה לה רוצ'טה גידל באחוזתו (טנוטה סאן גווידו) ענבי קברנה סוביניון כבר בשנות ה- 40 של המאה הקודמת. רק בבציר 1968 הוא החליט לייצר מהם יין מסחרי שענה לשם ססיקייה. במהלך שנות ה- 70 הצטרפו להרפתקה יצרנים נוספים וכל השאר כבר שייך מזמן להיסטוריה.

היות והיינות לא נעשו על פי הכללים המקומיים, הם סווגו בקטגוריה הנמוכה ביותר בהיררכיה האיטלקית – וינו דה טאבולה. אבל היינות האיכותיים עוררו סקרנות עצומה, זכו לביקוש רב, השיגו מחירים גבוהים וזכו לציונים מעולים. עד מהרה התפשטה התופעה לרחבי טוסקנה ולאזורי יין נוספים באיטליה. מהכיוון ההפוך, יצרני יין מפורסמים מבחוץ הגיעו לאזור, נטעו כרמים והקימו כאן יקבים תוך השקעות משמעותיות. בשנת 1994 זכה אזור בולגרי למעמד של אזור יין רשמי מוכר (D.O.C) ומאז הוא נחשב כאחד הטובים באיטליה. זני הענבים המותרים לשימוש הזנים קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי וורדו שהתגלו כמתאימים במיוחד.

ארג'נטיירה – מהכוכבים החדשים של אזור בולגרי

מצטרף חדש לקטלוג שקד. צופה לים התיכון בפינה נפלאה של אזור בולגרי בטוסקנה, האזור בו נולדו היינות ה"סופר-טוסקניים". היקב נוסד בשנת 1999 על ידי האחים קוראדו ומרסלו פרטיני במטרה לייצר יינות מעולים באזור מהולל זה. שם היקב, "האדמה הכסופה", ניתן לו בזכות האדמה העשירה במינרלים ומכרות הכסף העתיקים המאפיינים את האזור. זני הענבים הנטועים הם קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, פטי וורדו וסירה. תוך זמן קצר מיום הקמתו הפך היקב לאחד הכוכבים העולים של בולגרי והוא זוכה מידי שנה בפרסים ובביקורות מעולות מרחבי העולם. לפרטים על יינות היקב לחצו כאן.

ארג'נטיירה – מהכוכבים החדשים של אזור בולגרי

 

גאיה – מהכוכבים הותיקים של אזור בולגרי

בין הכוכבים הגדולים של אזור בולגרי נמצא כמובן גם אנג'לו גאיה, אחד מיצרני היין המהוללים של איטליה כולה ואחת הדמויות המפורסמות בעולם היין. מוכוון איכות וחדשנות רכש גאיה את האחוזה עליה הקים בשנת 1996 את יקב קא'מרקנדה שנהנה ממעמד של סופר-סטאר עולמי. לפרטים על יינות יקב קא'מרקנדה לחצו כאן.

 

גאיה – מהכוכבים הגדולים של איטליה כולה

 

 

2018-10-14T13:54:39+00:00אוקטובר 14, 2018|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering