יינות קיץ לבנים

//יינות קיץ לבנים

יינות קיץ לבנים

עובדות מהמרתף: הלבנים שיעשו לנו את הקיץ

הקיץ כבר לגמרי כאן ומזג האוויר החם עושה לנו הרבה חשק להרבה יין לבן. הנה כמה המלצות ליינות לבנים מצוינים, מעניינים ולא שגרתיים שיעשו לנו את הקיץ קריר, טעים ומרענן יותר

זה לא שהפסקנו לשתות לבנים בחורף וגם לא, חלילה, שאנחנו לא שותים אדומים בקיץ. ממש לא. אבל איכשהו מזג האוויר המתחמם גורם לנו לשתות הרבה יותר יין לבן. אז לכבוד הקיץ שכבר ממש כמעט כאן בחרנו כמה לבנים מצוינים, מעניינים ולא שגרתיים שיעשו לנו קיץ טעים ומרענן יותר. המשותף לכולם: איכות גבוהה והרבה הרבה אופי רענן.

מרטין קודאס אלבריניו מרייטה, ספרד

זן האלבריניו הפך אחד הטרנדים הלבנים הלוהטים (במובן הקריר של המלה) בעולם היין הלבן. ואם כבר אלבריניו אז ישר מהמקור, מהאזור שמתמחה בזן הענבים המיוחד הזה והפך לאורים והתומים שלו בעולם – ראיאס באייסאס בצפון מערב ספרד. יקב מרטין קודאס מתמחה ביינות אלבריניו ולמעשה זהו זן הענבים היחידי אותו הוא מגדל. המרייטה הוא יין ייחודי ומיוחד בעל ניחוחות של פרי בשל, גוף מלא ועגול לצד רעננות וחמיצות מאזנת. הזדמנות מצוינת, טעימה ולא יקרה להתוודע אל הזן והאופי המקסים שלו. עוד פרטים על היין נמצאים כאן.

2150

 

 

טלאמונטי פקורינו, איטליה

עוד זן ענבים מיוחד ומעניין, הפעם מאזור אברוצו במזרחה של איטליה. גם כאן מדובר על יין מקסים ולא יקר שמעניק חוויית שתיה מהנה במיוחד עם שפע ניחוחות פרי ופריחה והמון רעננות. קייצי, ארומאטי וכייפי במיוחד. פרטים נוספים על היין נמצאים כאן.

1272

 

איקארדי קורטזה, איטליה

אזור פיאמונטה בצפון איטליה מפורסם יותר בזכות היינות האדומים האדירים שלו ויקב איקארדי אינו יוצא דופן מכלל זה. אבל הנה לבן ארומאטי מקסים ולא מתיימר בסדרה הבסיסית של היקב המופק מזן הענבים הייחודי לאזור זה. זהו יין צעיר ורענן עם המון שמחת חיים שבדרך לא דרך עוברת למי ששותה אותו. בדוק. לפרטים נוספים לחצו כאן

1240

 

אסטייט ארגירוס אסירטיקו, יוון

אחת ההפתעות בקטלוג החדש של שקד. יין לבן נפלא, באיכויות יוצאות דופן המופק מענבי הזן אסירטיקו האופייני לאי הגעשי סנטוריני. הגפנים בנות 80 עד 100 שנה והיקב נחשב לאחד הכוכבים הגדולים של יוון. יין שמציג המון רעננות לצד מין מליחות עדינה ומרתקת של ים וטעמים ייחודיים שקשה להסביר. יין לבן באיכות עולמית. נסו אותו עם דגים טריים או מאזטים ולא תצטערו. עוד פרטים על היין נמצאים בקישור כאן.

2652

 

מרקוס מוליטור ריזלינג האוס קלוסטרברג, גרמניה

ריזלינג הוא ללא ספק אחד הזנים הלבנים הקלאסיים אם לא הַַ… עמק המוזל הוא ללא ספק ממלכת הריזלינגים הטובים בעולם ומרקוס מוליטור הוא ללא ספק אחד הכוכבים הגדולים כיום בעמק. עכשיו תעשו לבד את החשבון. אלו הם יינות לבנים עם מורכבות נהדרת, איזון יוצא דופן בין מתיקות טבעית עדינה לחמיצות מאזנת ופוטנציאל התיישנות ארוך למדי. ההאוס קלוסטרבג הוא יין הפתיחה של מוליטור ומהווה הזדמנות מצוינת להבין על מה המהומה. לחובבי ריזלינג זהו יין חובה. פרטים נוספים על היין נמצאים כאן.

2336

 

מאד האוס סוביניון בלאן, ניו-זילנד

איך אפשר בלי הלהיט הגדול של הקיץ שכבש את ישראל והעולם. מי שעדיין לא ערך היכרות עם הסוביניון בלאן הניו-זילנדי הזה חייב את זה לעצמו לפחות פעם אחת. ומי שכבר מכיר בדרך כלל לא יכול להיגמל מזה. ארומטיות מתפרצת של פרי טרופי, פריחה ועשב טרי כמו שרק סוביניון מניו-זילנד יודע להעניק. מאוזן מאוד וסופר מרענן. בקיצור, שווה. לפרטים נוספים על היין לחצו על הקישור.

15412-mud-house-savignon-blanc

הוראות הגשה

טוב, לא באמת הוראות אלא כמה פרטים קטנים שאם נקפיד עליהם נהפוך את היין הלבן לטעים ומהנה אפילו יותר.

טמפרטורת הגשת יינות לבנים:

יין לבן מוגש קר, את זה כולם יודעים. אבל ההמלצה שלנו היא לא להגזים עם זה, כלומר, לא להגישו קר מידי. טמפרטורה של 8-12 מעלות (תלוי ביין) תעשה בדרך כלל את העבודה. זה אומר משהו כמו שעתיים – שלוש במקרר. ככה היינות הלבנים מרגישים במיטבם. בכל מקרה זהו לא מדע מדויק והכלל הבסיסי אומר שתמיד עדיף קצת קר מידי מחם מידי. בקיץ, ובמיוחד בחוץ, כדאי לשמור על טמפרטורת ההגשה של היין בשמפניירה – דלי פלסטיק או נירוסטה עם קרח ומים.

כוסות ליין לבן:

מה לא נאמר כבר על השפעת הכוס שבאמת אי אפשר להמעיט בחשיבותה. זה נכון כמובן גם לגבי יינות לבנים. כוסות יין לבן הן בעלות מבנה דומה לזה של האדום אך לרוב מעט קטנות יותר. למי שאין כוסות ייעודיות ליין לבן גם כוס יין אדום טובה תעשה את העבודה. ישנם דגמים של כוסות שמתאימים גם ללבן וגם לאדום. מה שלא יהיה מומלץ להקפיד על כוס איכותית ומקצועית עד כמה שניתן.

מה אוכלים עם יין לבן:

האמת, נושא התאמת יין לאוכל הרבה יותר ליבראלי כיום מאשר בעבר ובצדק. עידן החוקים והכללים המדייקים ככל הנראה מאחורינו. ובכל זאת, הכלל הבסיסי אומר שככל שהמנה עדינה יותר כך גם עדיף ללוות אותה ביין עדין יותר, שישתלב ולא ישתלט. לכן אין כמו יין לבן ללוות דגים ומנות מהים, זהו פשוט זיווג מושלם. כך גם לגבי מנות קרות, מזטים/טפאסים ובשרים קרים. יין לבן הוא גם המלווה המושלם לגבינות טובות.

2018-08-21T11:05:13+00:00יוני 27, 2018|
✉ הרשמה לדיוור

ברוכים הבאים לאתר חברת שקד

 

אנא קראו את התקנון ואשרו אותו

 

Welcome to Shaked's website, Please read the terms and conditions before entering